lördag 1 maj 2010

Homer och Hjördis...

.. är kompisar nu. Homer går omkring och lockar henne till lek men hon fattar ingenting. Hon är ju så busig att om han försöker få igång henne så springer hon som en tok, hoppar upp någonstans och fortsätter busa med det som finns tillgängligt.
Hon fattar inte hans vinkar, han vill att hon ska jaga honom och tvärtom. Om hon någon gång av misstag fattar poängen så kan han bli lite väl våldsam. Kryper hon in under soffan så slår han efter henne med tassen. Hårt. Men utan klor förstås. Jag tror han är lite konfunderad och rädd ännu. Hon är ju så explosiv jämfört med vad han är van vid.


Dom sover inte tillsammans. Inte för att Hjördis inte vill, men Homer vill inte. Kommer hon och nosar på hans ben så fräser han till, passa dig för jag vill inte säger han. Hon däremot spinner och numera får hon nosa på honom litegrann när hon är gosig men inte för mycket.

Han ligger bredvid henne när hon busar. Han är vansinnigt intresserad och efter ett tag så börjar han kalla på henne. Men som sagt, hennes känsla för timing är inte alltför förfinad ännu.
Ligger hon hos mig och sover när Homer kommer ner och hälsar på oss så överger hon mig lika snabbt som en avlöning visslar förbi. Homer är idolen.

Sen har Homer en himla intressant egenskap som läromästare med stort L. Han gräver över maten när han ätit klart. Det kan hon inte fatta poängen av. Det är väl kanske en befogad fundering men det ska bli spännande om hon härmar honom och gräver över maten så inga fulkatter kan äta upp den.




Det känns så skönt nu, hönsmamman kan ta det lugnt. Hjördis klarar sig finfint. Hon är tuff och helt undergiven så hon kommer inte att ta någon skada av Homers regler. Skönt.
Hon sover hela nätterna, lilltösen och det tackar jag för. Jag sover nämligen hela kvällarna och hela nätterna och nu inser jag hur slut jag varit. Nerverna har suttit på utsidan och nu har dom dragit sig in under huden igen.



Gällande katterna så förstår jag att nog kommer Homer att tukta hennes väl tilltagna iver gällande honom men det är ingen fara. Hon fattar poängen och har respekt.
Fast nog är hon ursöt när hon sätter fart, kutar mot honom och sen hoppar upp med alla ben väl utbresta för att göra sig stor ;) Homer kastar med huvudet och springer iväg i hopp om att hon ska följa efter, men då har hon i regel sett en mattfrans eller ett skräp som är roligare.


Nu ska jag börja plugga. Vilken dag som helst. Provet är på onsdag och helst ska jag ju klara det har jag tänkt mig.
Men jag är rastlös. Så jäkla rastlös, så här var det inte förra året Maken drog iväg till fisket. Nu har det ju varit mycket med Allis, ny katt och fiskemässiga frågetecken som t.ex ny salterichef, letandet efter en till fiskekompis som kan ställa upp de tider fiskekompisen inte kan fiska. Det funkar inte så bra när man måste boka ledighet så långt i förväg, vi måste ju fiska när fisket är inte när vi har fiskekompis.

Så jag har en osalig ande i mig, har inte lust med annat än att ta det lugnt, men det kommer väl till sig. Ska till grannstaden med en kompis till veckan, shoppa lite och ha lite tjejsnack, det ska bli kul. Ska och leta glasögonbågar också, måste skaffa nya snarast. Måste också röja i garderoberna uppe, dom som fick sig en riktig omgång ifjol som ni kanske minns.

När jag letade efter länken ovan så läste jag lite från gamla bloggen och jag tycker att jag var mycket roligare förr. Bloggen kändes mera rolig, lite blandad med mer bilder och lite musik.
Nu känner jag mig urtråkig och måste ta mig en funderare...

8 kommentarer:

  1. 1. Du och din blogg är långt ifrån urtråkiga :-)
    2. Underbart att kissorna kommer överens!
    3. Hoppas fisket löser sig, oroa dig inte.
    4. Lycka till med pluggandet och sköt om dig!
    5. KRAM!

    SvaraRadera
  2. Du är väl inte tråkig!!!! Jag skrattar högt ibland när jag läser dina inlägg!!

    Va söt hon är Hjördis, vi har fått reda på att tiken väntar 8 valpar(som vi vill ha en valp ifrån), så vi kommer nog att få en liten valp i sommar :)
    Ska bli kul att se hur det går med Totta och den nya valpen.

    Kram

    Lena

    SvaraRadera
  3. Du är absolut inte tråkig! Och inte bloggen heller :O)
    Kul att det funkar så bra med Hjördis och Homer nu!
    Och de kommer att bli de såtaste vänner ska du se.
    Jämngmala ja, precis tror jag, 42 på det 43:e....
    Ha en härlig första maj!

    SvaraRadera
  4. Skönt att de blivit kompisar! Världens sötaste kompisar dessutom! Jag älskar att läsa om dina katter. :D KRAM till er!

    SvaraRadera
  5. Fru Venus. Vad gullig du är!

    Lena. Vad spännande med valp. Det är livat må du tro att ha smått i huset igen ;) och vad glad jag blir när du inte tycker jag är tråkig.

    Pillargontanten. I allra bästa åldern, tråkig eller inte!

    Knasterfaster. Vad kul att du gillar att läsa om katterna eftersom det är det jag skriver om just nu. Vad huvudet är fullt av talar munnen... ;)

    SvaraRadera
  6. NEEEJ! Din blogg har INTE blivit tråkig! Absolut inte. Jag läser den mer noggrannt nu än då (om det säger något), vill inte missa ett enda inlägg.

    SvaraRadera
  7. vilken underbart söt kisse. Och förresten tycker jag du är precis lika rolig nu som då...kram ;-)

    SvaraRadera
  8. Slutar du - så slutar jag. Basta!

    SvaraRadera