lördag 22 maj 2010

Sommartider hej hej sommartider

Vilken grönska vi fick nu i heta vädret. Själva sommaren fick en sjujäkla skjuts framåt och det är ju kul.
Så här ser det ut hos oss nu.

Tyvärr hörs fågelkvittret dåligt på bild
men ni kan väl vissla lite fågligt själva så ni får in känslan.


Här en bild på vår femstammiga björk.
Den är faktiskt ganska vacker där den står.
Det skulle bara behöva tuktas lite runtomkring, men vi har dåligt med
tuktarlust i vårt hem.

Och Maken kommer nog hem mot nästa helg. Yippie. Jag saknar honom såå. Även om jag har en tendens att önska få egentid ibland så är detta lite väl mycket, det är mer lagom om somrarna när han är iväg ett par timmar och jag sitter för mig själv i stugan och läser (eller utanför stugan såklart).

Snart så är fisket över för denna vår, sen startar ju vårt eget strömmingsfiske men det är ju på hemmaplan så det är lättare även om det kräver mer av mig.
Det har varit ett jobbigt fiske denna vår, på många sätt som jag inte ska gå in närmare på här, det skulle bli ett så himla långt inlägg och jag är ju inte mycket för sådana *host*

Men skönt är att många av dom saker som varit jobbiga i år kommer att vara annorlunda nästa år så det kommer att göra vintern lättare.
Många frågetecken har rätats ut och fisket kommer att se helt annorlunda ut nästa år, bl.a kommer det att vara ett betydligt längre fiske men som då blir i två omgångar med en liten paus mellan som Maken kan spendera hemmavid.
Då känns det inte lika långt.
Känns skönt att få en bättre ordning på fisket, inget sista-minuten, tveksamheter och tjafs, bara börja fiska och fiska på. Najs.

Nu ska jag gå och ta ut Biscottisarna ur ugnen. Låta dom svalna och sen fara och handla mer ägg så jag kan göra två satser till. Nu när det är lite svalare kommer arbetslusten fram lite mer, märk väl att jag sa lite..


Imorgon blir det tävlingsdags här hos mig. Då kan ni titta in om ni vill vara med i utlottningen av de fantastiskt handgjorda alster jag lottar ut, där ni som jag tidigare sagt även får alla sneda sömmar på köpet.

Fridens!

7 kommentarer:

  1. Mums med biscottisar!
    Aha, tävling, det låter minsann spännande :D

    SvaraRadera
  2. Inte mycket till sneda sömmar på dina alster, kan jag, som vet, meddela.

    SvaraRadera
  3. Snälla, rara, söta...kan du inte skicka lite biscottisar till mig!? Please...

    SvaraRadera
  4. Jag behöver inte vissla för jag har fågelsång utanför altandörren - ljuvligt. Och rött i glaset!

    SvaraRadera
  5. Det är väl Umeå som är björkarnas stad, eller är det Kalix? Gott med sådana där biscottisar. Är det svårt att baka? Om inte så vill jag har recept. Åh så spännande med tävling igen! Jag återkommer imorgon. Kram.

    SvaraRadera
  6. Tävling låter spännande! Sneda sömmar eller raka, jag återkommer imorgon!

    Kram!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  7. Malla. Återkom imorgon så får du se.

    Nilla. Vad rar du är.

    Fru Venus. Kom och fika vettja! ;)

    Stort & Smått. Härligt, fågelsång och god saft ;)

    Knasterfaster. Inte svårt att baka alls, kolla under kategorin Recept så hittar du beskrivning.

    Elisabeth. Du är välkommen tillbaka!

    SvaraRadera