torsdag 6 maj 2010

Heldag i shoppingens värld


Har varit till grannstaden med Kerstin och vi hade så himla trevligt.
Det tog hela dagen men det var så jäkla kul att få åka till en quiltbutik med en likasinnad, istället för att ha en suckande man som sitter och trampar ute i bilen.
Vi hade båda vansinnigt trevligt. Nöjd och belåten så kom jag hem, har nu laddat över lite bilder till datorn och ska nu gå och vila.

Vi var till Quilterian, Luleås quiltbutik och där det finns tyger i massor, jag hittade en del faktiskt (märkligt va?) och det gjorde Kerstin med. Brita som äger butiken gjorde strålande affärer idag ;)

 

Lite tyger att välja på..


Fler tyger att välja på...

En bonad Brita har sytt...

Min favorithörna, beige-brunt ;)

Disken, med mycket smått och gott..

Mina fynd.
Tyget uppe till höger ska jag använda till att sy bordstabletter till mig själv av,
kanske också någon vinpåse till något presentvin någon gång.

Brita håller på med inventeringen, så det var lite svårt för henne att hitta bland sina tyger eftersom alla stuvats om lite och inte var på den plats dom varit på innan.
Men ack vad mycket tyg det finns.. det går att gå där länge länge.

Vi var också in till Blomsterlandet där jag fyndade lite fröer, en kratta och några krukor i gammalt stuk.
En salamitoast på det och lyckan var gjord, och nu är jag hemkommen, nöjd och belåten med dagen.

Dagen började förresten med ett vårdcentralbesök, kollade blodtrycket som var högt förra veckan jag kollade 154/108 trots medicinering.
Idag var det strålande 120/84. Så lågt har jag inte haft på år och dar. Undrar vilket som var fel? ?
Nå, jag var nöjd med detta resultat, hade dock lite väl hög puls, den låg på 104 och hon undrade om jag inte var trött. Jo, men av vad? Fibromyalgin som tar knäcken på den bästa, hypothyreosen (låg ämnesomsättning som förvisso nu är någorlunda höjd) eller att ha ont av diskbråck dygnet runt?
Svårt att säga liksom.

Ska på läkarbesök någon gång i maj så då får jag väl prata med doktorn, verkar som om medicinering kan komma på fråga eftersom hjärtklappning är ganska jobbigt i sig..
Den dagen den sorgen.

Ska avsluta med två bilder på Hjördis när hon befinner sig i luften. Busfröet busade med vår gula buspinne (helst ska jag sitta fast i andra änden tycker hon, och denna gång gjorde jag det) och hon var mest som ett streck i luften. Tog väl 20 bilder och typ fyra var någorlunda (stavning ?) skarpa.
Hon är snabb, vår Hjördis.

Attack! Nu du ditt fördömda gula lurv, ska jag fånga dig och bita ihjäl dig lite.
Sen ska jag nog brotta omkull dig och då ska du får se på fan../Hjördis

Det ser ut som om hon sträcker på sig på kudden, men hon är i luften-på väg mot pinnens lurv...

6 kommentarer:

  1. Shopping - speciellt i tygaffärer; har en synnerligen god inverkan på både den psykiska och fysiska hälsan!

    Man borde få shoppingpengar på blå recept! (eller grön - eller vad det nu är i Sverige)

    /Osloskånskan

    SvaraRadera
  2. Min mamma hade älskat din shoppingrunda bland tygerna idag!!
    Tyvärr ärvde inte jag den genen...
    Fast jag älskar shopping av färdigsydda varor :DD

    Torsdagskramen

    SvaraRadera
  3. Tur att bästa bästisen S som syr mina lapptäcken inte var med, hon har varit kvar där ännu :-) Har aldrig sett något liknande! Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Nja, tyg är inget för mig, men fint är det, fast tyvärr blir det väl inte det när det kommit i mina händer... Tur det finns andra som kan!
    Hjördis kanske har påverkat blodtrycket... men då kanske det skulle ha gått åt andra hållet :O)
    Ha en underbar dag, och alstren av tygfynden vill vi se sen!

    SvaraRadera
  5. önskar såå jag kunde både sy sticka eller virka...tyvärr är det en omöjlighet, helt fel ute är jag och bara trasslar in mej i sytrådar garnstumpar och virknålar:)))

    SvaraRadera
  6. Jag fick ett tips från "osloskånskan" att gå in till dig och titta på lilla Hjördis. Hon är bedårande!!! Vilken liten skönhet!
    Letar själv kattunge, en kompis till vår 9 åriga Ronja som förlorade sin 16 årige kompis Evert för några veckor sedan :-)

    SvaraRadera