torsdag 20 maj 2010

Spindelsituationen kvarstår samt getingsituation uppstått och avvärjts

Ville bara säga det.

Hjördis blev himla intresserad av getingen, den satte sig icke ont anande på taklampan och tjoff så slog jag till. Den damp halvdöd ner på golvet.
Spindeln då. Jag antar att den frodas någonstans kring soffan, förmodligen äter den upp sig så att den ska bli stor och stark när den övermannar mig, jävla spindelsate.

Jag har instruerat store Katt att han ska gå till attack, leta upp spindelen och dräp honom sa jag till Homer. Han gäspade och gick upp och la sig den late besten.
Hjördis virrar omkring på kattungevis utan att alls begripa vikten av att nosa fram och döda spindelen.

Minns när jag mitt i natten sätter mig upp i sängen och tilltalar Maken med - Vad gjorde du av spindelen du tog (jo, jag sa spindelen)?
Maken blev konfunderad och frågade vad jag menade. Jag blev irriterad och upprepade frågan (som var väl befogad)-vad gjorde du av spindelen du fick??!
Sen la jag mig ner och fortsatte sova.
Tala i sömnen är så min grej.

Jag har ju sagt det förr, jag är komplicerad i all enkelhet!

5 kommentarer:

  1. men vafan Ulrika, det är ju du, hur coolt var inte det?
    Är farbror och fiskar?!

    SvaraRadera
  2. Jag lider med dig...När det gäller spindlar alltså!
    Jag lider själv av maskfobi så regniga dagar är ett helvete för mig...

    Jag vill helst ha torka men inte så tokvarmt som ni har haft ;D

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  3. Jag pratar också i sömnen, men sällan och aldrig på svenska...!?

    SvaraRadera
  4. Malla. Jag är en cool typ, det är jag nog. Eller nåt.

    Monica. Inga kryp känns speciellt trevliga men spindlar toppar min otäcktlista.

    Fru Venus. Märkligt. Och svenska är det du pratar annars? Två språkiga brukar ju kunna ändra språk fort, men när dom sover...
    märkligt men kul.

    Nilla. Jag rodnar i min enkelhet ;)

    SvaraRadera