torsdag 20 maj 2010

Fan, fyra inlägg på raken...

men jag måste bara berätta om min lycka.
Tyder det på att man måste skaffa sig ett liv för att man vill berätta på bloggen för sina bloggläsare om att man känner lycka?
Meh, knappast va?

Spindelen är död. Hur jäkla stor chans var det att få syn på jäkeln igen? Alltså, allvarligt?
Jag var säker på att den traskade omkring någonstans men jag hade gett mig den på att jag ändå skulle sitta i soffan. Hjördis det rara livet låg hos mig och spann då hon hoppade upp och började leta på ena filten som låg i soffan. Jag studsade upp likt en OS-gymnast och såg den fan röra sig och det är fantastiskt att kunna se en svart spindel på en svart filt, det gör man bara om man har spindelfobi.

Japp, där gick den, lyckligt vetande om vad jag skulle ta mig för. Vispade ner katten från knät, slet åt mig filten och skakade den över golvet och där rann den ner, spindelen. Det blev övermäktigt för honom (klart det var en hane) när jag tog i på skarpen.
En toffla utan fot i och vips var han ett minne blott, för någon äckelpäcklig spindelhona förstås. Note-to-self: Tvätta tofflan!

Och vips var jag glad igen.
Lycka är att bli kvitt en äcklig och vidrig best, jag fasar för att dom ska gå över mig när jag sover, (ockaå när jag är vaken förvisso) dom gör det säkert men då vet jag ju inte om det.
Kanske fobiträning a la KBT som Maken propagerar för skulle vara nåt?
Det vet jag ju att det är men jag drar mig lika fullt..
Men kanske.. höra sig för är ju gratis.

Tadaaa och bajbaj för idag. Fyra inlägg får räcka!

8 kommentarer:

  1. Alltså, vad händer när man är borta ett par dygn? Måste backa lite och kolla vad du håller på med ;-)

    SvaraRadera
  2. Oj, oj, vad du har äventyr, spindlar och annat äckelpäckel :/
    Tur den är död!

    SvaraRadera
  3. oh dessa förbenade hemska otäcka bestar....jag är så spindelrädd att jag håller på att dö bara av att läsa om det...

    jag har en dröm att kunna åka utomlands med mina barn till ex thailand över jul...det går ju INTE för sig. för en väninna te mej såg en spindel stor som en manshand där!!

    huga.

    jag har ju blivit botad från min tandläkar skräck...bara spindelfobin kvar nu! ( och kräft-fobin men kräftor ser man inte så ofta jue:)

    vi får köra ett frest tillsammans!

    kramen på sej!

    SvaraRadera
  4. Hihi...fyra inlägg? Jag hinner knappt med några, ska försöka med ett innan jag åker iväg IGEN för att JOBBA:(
    Jag har ormfobi men spindlar är det jag som "tar hand" om här hemma.
    Skönt att du kan känna dig lycklig igen;)
    Hoppas du får en mysig fredag!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Självklart var det en spindelhane!!

    Är inte så rädd för spindlar, men ormar, huva!!

    Kram

    Lena

    SvaraRadera
  6. Oj, vilken tur då.
    Och Hahhaha, jasså Hjördis var en katt! Nå mysigt kattnamn också :-)

    SvaraRadera
  7. Fru Venus. Jag vet inte vad som tog åt mig men ett slags inläggsrus fick jag nog ;)

    Pillargontanten, ja jag lever ett händelsefullt liv.

    Gladmymlan. Jag har varit till Thailand och jag såg inte en enda spindel, några ödlor och en liten orm var allt vi såg.

    Mina dagar/Eva. Var inne i ett flow annars skriver jag ju inte ens varje dag. Man ska inte känna tvång för att skriva, bättre hoppa över än att stressa tycker jag.

    Lena. Ormar är inte kul dom heller, men hellre dom..

    Mollamaja. Ja, det är ett hyfsat kattnamn också, tycker vi iaf ;)

    SvaraRadera
  8. Jag tycker ändå att du är bra tuff även utan terapi. Du kan alltså ta i en filt som det sitter en spindel på? Och ruska den? Tänk om spindelen hade farit upp i luften och landat på dig? Sådant gör de! Åtminstone i min fantasi. Och så landar de i håret och krälar omkring där...
    Åhh, jag skulle aldrig börjat tänka på det.
    Hmm sådan där terapi kanske inte är så dumt i alla fall.

    SvaraRadera