onsdag 5 maj 2010

Håll tummen!

Snart ska jag iväg och göra provet. Snart vet jag om jag kan titulera mig Fartygsbefäl klass VIII eller om jag får lomma tillbaka senare i vår och göra om fanskapet.
Maken har tagit på sig en körning i sommar, med passagerare och allt. Då ska jag med och köra, säger han iaf. Jag kanske kommer med men jag kör inte. Det är en sak att "kunna" navigera en annan sak är att föra fram en stor tung båt.

Jag är nöjd om jag klarar provet idag, då har jag bevisat att jag kan... fortfarande, lära mig något nytt alltså. Jag har ju gått på högskolan i några år men det är läänge sen.
Kvinnoåldrar sen.
Klarar jag detta ska jag fira med något gott ikväll. Jag har ju cellprovsgrejen i eftermiddag också, och det känns ungefär lika kul som att skriva prov. Härligt att blotta sin vulva för främmande människor. Känns supernajs.
Not!

Nå, håll tummarna om ni kan och vill, kanske är det det som kan få mig att minnas någon liten mening jag läst någon gång och detta kan vara det som tippar mig över godkändsgränsen *hoppashoppas*

Ha en bra dag och Fridens!

9 kommentarer:

  1. Självklart hållar jag alla tummar och tår att provet ska gå bra :)
    Heja Ulrika!
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Det går nog bra! Och går det inte bra nu så går det bra någon annan gång.

    (Eller så går det som för mig när jag försökte ta körkort men det pratar vi om någon annan gång.)

    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Håller alla tummar och tår, Lycka till!
    även med visningen av din vulva!
    avundas dig icke!!!


    Kram
    Lena

    SvaraRadera
  4. Håller givetvis, både tummar och tår :O)

    SvaraRadera
  5. Jag har hållit tummarna hela dagen. Hur gick det?

    SvaraRadera
  6. Lycka till, hoppas det gick bra!!


    Kram Milla

    SvaraRadera
  7. Klart det går bra, annars är det fel på provet! KRAM

    SvaraRadera
  8. Gafflan. Tack för stödet! Tårna gjorde nog susen ;)

    Nilla, du har så rätt. En gång är ju ingen gång.

    Lena. Jag förstår att du inte avundas visa vulva. Kul är det inte!

    Osloskånskan. Tackar

    Pillargontanten. Tackar

    Knasterfaster. Du kan släppa nu provet är gjort och svar kommer nästa vecka. Tack.

    MIlla. Tack.

    Fru Venus. Risk finns att det var fel på provet, tyvärr. Tackar annars för hjälpen ;)

    SvaraRadera