onsdag 26 maj 2010

Kallt, blåsigt men toppendag ändå!

Inatt kom Maken hem.
Härligt.
Sov som en död fram till 7.30, när hände det sist? Månader sen.
Maken har haft fullt upp sen han kom hem, näten som vi skulle få i februari kom igår så dom har han packat upp. Båten skulle göras sjöfärdig och det skulle med fördel göras i ickeregn så det tog en sin tid.

- Jag har varit och klippt mig, ganska mycket men det känns jätteskönt.

- Glasögonen har kommit så jag ska och hämta dom när jag får tillbaka bilen.  

- Nya båten är sjösatt, Maken är nu ute och provkör, förmodligen med ett leende på läpparna. Hoppas jag åtminstone.

- Handledsbandagen från Fru Venus har jag nyss hämtat in, dom passar som handen i handledsbandaget och är supersköna. Och med väldans kardborriga band, mina gamla satt knappt fast utan jag fick tejpa lite så att dom stödde som dom skulle.

Det är en bra dag alltså, trots regnrusk och kyla. Det är otroligt att tänka sig att för en vecka sen så var här 28 grader. Nu ynka 8 grader och tänk då till kyleffekten så blir det ju minus..

Nu ska jag ner till båthamnen för en första sväng ut till stugan. Yihaa...

8 kommentarer:

  1. Vad bra :-) Då vet jag att de kom till nytta! Njut av din kalla, blåsiga underbara maken-dag! ;-)

    SvaraRadera
  2. Tur att Fru Venus kunde avvara bandagen :D
    Ha en härlig tur till stugan :D

    SvaraRadera
  3. Fru Venus är en riktig klippa!
    Men du! Har ni internet i stugan?

    SvaraRadera
  4. Va skönt att du fått handledsbandagen av Fru Venus.

    Ska snart klippa mig också,håret står åt alla håll och kanter, men inte som jag vill.
    Jag klippte mig ju kort för jag skulle ju ha en sån där naturligt vindrufs frisyr.
    Just nu är det bara rufsfrisyr utan vind!!

    Kram

    Lena

    SvaraRadera
  5. Och min make drog idag han. Till Paris. Jag hoppas att han inte fiskar där.

    SvaraRadera
  6. Fru Venus. Ja dom är så sköna, har använt dom idag pga ontet i handlederna.

    Gafflan. Turen var kall men härligt. Äntligen ute på sjön igen.

    Malla. Jag har mobilt bredband, som går saakta, men jag kan ändå surfa lite.

    Mollamaja. Tackar, det var skönt.

    Lena. Det var skönt att klippa av lite hår, jag har lite längre hår men nu en dryg dm bort. Skönt.

    Nilla. Jag skulle då inte fiska i Paris, jag skulle sitta och fika på små fik som finns överallt.

    Fast det är ju dyrt förstås, så jag får nog bara fika på vartannat.

    SvaraRadera
  7. Hoppas det blev en pen sväng ut till stugan trots kyla :)

    Ha en fin torsdag!

    SvaraRadera