lördag 1 maj 2010

Nog är det märkligt..

Här har jag massor av egentid. Alltså hur mycket som helst, fyra veckor av tid att fylla med vad jag behagar.
Nu har jag sovit två halva dygn men sen då. Vad har jag gjort?
Tja, ätit. Inget mer. Inget kul eller bara för mig-saker. Nada.
Jag saknar Maken, vilket är en bra grej förstås, men ack så irriterande.

Idag har jag t.ex
* Sett Avatar (tyckte den var jättebra)
* Sett Sagan om Konungens Återkomst (bra även denna gång)
* Ätit två koppar glass med hallon (tinar hallon och skyfflar på glass)
* Gjort en paj och ätit en bit med skinka och broccoli
* Gosat med Hjördis
* Fjäskat med Homer
* Lagt patiens
* Ringt Maken
* Bloggat
* Ätit lite mer paj bara för att ha något att göra
* Ätit tjugotolv Mariannegodisar och struntat i att Hjördis tjuvat godispapper och strött ut dom över hela nedervåningen


...mission completed

Som att inte tristess och saknad räcker så har jag träningsvärk. Vi snackar träningsvärk big time.

För alla er som undrar GÅR det att få träningsvärk av HLR (hjärt-lungräddning) så är svaret JA.
Antar att man måste ligga i hårdträning på att inte träna för att få så ont i arselet att man knappt kan sitta efter att ha blåsit luft i en docka, varierat detta med att köra kompressioner som en tok.



Härligt vara jag.
Inte bara snygg, sexig, tjusig, smart och vältränad.
Jag är otroligt fit också.
Liksom så otränad att jag är på gränsen till likstel.


*suckasuckasucka*

8 kommentarer:

  1. Herregud, du är inte klok :-D *torkar skrattårar* vi två skulle kunna ha ganska bra dagar tillsammans ser jag :-) Kram

    SvaraRadera
  2. Vi såg Avatar i går med , den var jättebra!
    Och käkade smörgåstårta så magen stod i fyra hörn, varför kan man inte äta så där lagom, nä för då hinner den ju ta slut :)


    Kram
    Lena

    SvaraRadera
  3. hahaha du är för kul du! och jag är precis lika dan, när alla är borta och jag äntligen får egentid...händer....nada.
    jag blir på "paus" jag med:))

    duhar inte funderat på att bli konstnär, med tanke på den fina informativa bilden:) kramen!!

    SvaraRadera
  4. Låter ungefär lika inspirerande som hos mig :O)
    Och jag tror dig, med tanke på träningsvärken alltså.

    SvaraRadera
  5. Fru Venus. Vi skulle säkert ha jättekul ihop. När ska vi ses?
    ;)

    Osloskånskan. Hm, var kom den frågan ifrån, bilden? Ja, jag har långt hår, tjorvat ihop i en svans/knut för att vara ur vägen.

    Lena. Nej, det är svårt att äta lagom, det är alldeles för lite när det gäller smörgåstårta. Jo, visst var Avatar bra!

    Gladmymlan. Jo, jag har funderat på konstnär för jag känner att jag har talangen *hehe*

    SvaraRadera
  6. Alltså, det var den bästa bild på en HRL som jag någonsin sett!
    Och för alla som inte vet om det: Det är skitjobbigt att hjärt- och lungrädda! (Fast just i arslet har jag väl kanske inte fått träningsvärk...?)

    SvaraRadera
  7. Vilken läcker bild på HLR. Då vet man vilka delar av kroppen man bör träna innan man ska köra HLR-övning.
    Avatar är grymt bra!Den kan man se om utan problem.

    SvaraRadera