onsdag 6 november 2013

En sån kvinna jag är!

Jag är en kvinna som önskar ordning och reda omkring mig. Var sak har sin plats!

Varför har jag det inte så då???
Jag blir så himla trött på kaoset så ni kan inte ana. Less på mig själv och less på alla måsten som inte blir gjorda.

Idag ska jag ta hand om skrymslet under trappen. Banne mig.
Där har vi verktyg, kattmat, kattlådorna, hundmat, glödlampor, städattiraljer, diverse, lite mer diverse och en massa skräp. Jo, och pet-flaskor och glasflaskor som ska vandra vidare till återvinning.
Jag kan inte komma in till det innersta av skrymslet för att saker har rasat, jag har tryckt in saker under fisket som jag ska ta hand om s e n.
Nu är sen.
Vi har en tunna hundmat stående i köket för den ryms inte i sitt skrymsle. Svordomar måste uttryckas när jag ska hämta mer torrfoder åt kissekatten eller rensa kattlådorna.
Nu jäklar ska där bli ordning.
Jag ska dessutom tömma hyllorna så att Maken får någonstans att ställa sina verktyg som han ylar om (dom får tillbringa sin vinter utomhus, dåligt förvarade i div.bodor och som far illa).
Det ska bli spännande.
Mitt liv är spännande. Att leva som fiskarhustru och sjukpensionär är skojigt.
Att orken tryter känns utvecklande och som ett intressant och pikant drag i mitt händelserika liv.

Ska vi flytta så småningom så måste jag ju rensa ur mina röror. Varför inte börja nu?
Eller imorgon?

Nej, idag ska det ske. Ikväll kommer Maken hem med tåget efter att ha kört ner båten till Alnö och då ska han få se på annat. Dammsugare ska stå på sin plats och inte framme där man snubblar på den, katt och hundmat ska prydligt stå bredvid varandra och golvet ska skina av att ha blivit grundligt bonat.
Eller det är ju en plastmatta så jag kan skippa boningen men ni fattar poängen.

Hundar och katter hålles sig undan för här ska stordåd utföras!

Jag måste bara vila först....

9 kommentarer:

  1. Nu! Inte sen, ska jag gå upp ur sängen. Jag ska bara vila lite.

    SvaraRadera
  2. Riktigt av dig. Det gäller att inte ta ut sig i förskott.
    Jag har dragit ut allt som legat/stått på golvet och nu tar jag paus.
    Ingen mening med att ta ut sig så att man inte orkar färdig hehe

    SvaraRadera
  3. Livet är fullt av "måsten" och "borden", men det känns så himla SKÖNT när man får gjort undan det där som gnager på samvetet!

    Synd, bara, att det då kommer ett annat måste/borde och ställer sig först i kön... Never ending story, liksom.

    Jag brukar plåga mig själv med att kolla på Hemnet och inbilla mig att mitt hem skulle se lika prydligt ut som de visningsbilder som finns där - bara jag städade undan allt som står framme eller på fel ställen... *kommer aldrig att hända*

    SvaraRadera
  4. Förlåt vännen, men det är just plastmattor som ska bonas ;-) Mycket lättare att hålla rena. Gör som jag, 45 min städochskur, 15 min soffhäng :-) KRAM

    SvaraRadera
  5. HarryPotterrummet har en förmåga att bli just skräpfyllt, Mitt skulle oxå behöva städas

    SvaraRadera
  6. Ja, ska du göra allt det där du rabblat upp vill det till att du vilar rejält först. Ett par dagar, skulle jag tro räcker.

    SvaraRadera
  7. Förra året tog vi helt sonika bort vårt skrymsle under trappan så nu är det omöjligt att ställa något där. Vi bytte trappan vi hade som hade vilplan till en spiraltrapp. Vi har rensat upp i tvättstugan och det är en lättnad måste jag säga. Förut var jag livrädd att någon obekant skulle råka öppna de dörren av misstag. Hoppas du är färdig nu!

    SvaraRadera
  8. Här hemma har vi också tagit tag och ändrat om men det ser ut som om man aldrig blir klar! Suck man hittar hela tiden nya saker å göra! Ha en fin fredag och en underbar helg kram Nina

    SvaraRadera
  9. men HOJ hoj hoooooo vars' har du tage' vägen?!?
    Hoppas allt är bra!

    SvaraRadera