söndag 16 maj 2010

Filmtips # 5 Avatar

Eftersom jag nu chockat mina stackars läsare med ett så långt och beklagande inlägg för två minuter sen, så tänkte jag komma med ett litet filmtips, på en feelgood-film av stora mått. Ja, lite kamp, kärlek och annat också förstås, men ändå en feelgood-film.
En film av denna typen efter förra inlägget är ett gott recept på kvällsharmoni.
Håll till godo!

- Avatar -

Mästerregissören James Cameron är tillbaka med ett actionpackat äventyr olikt allt vi tidigare sett. Avatar tar oss med till en spektakulär ny värld bortom fantasins gränser där en motvillig hjälte tvingas ta stridför vad han egentligen tror på.

Den desillusionerade marinsoldaten JakeSully skickas tillplaneten Pandora för att med alla medel övertyga urbefolkningen att låta människan exploatera deras natur för att utvinna en ny energikälla. Allteftersom Jake lär känna planeten och folket blir han mer och mer osäker på sitt uppdrag och när kampen ställs på sin spets måste han välja sida.

Vad tyckte då jag?
Jag tyckte om den. För mig en feelgoodfilm, otroligt vacker med alla vackra djur i magnifika färger. Det var en magnifik film helt enkelt.
Gillar man den typen av film ja, då gillar man såklart denna film också.
Hörde den var bland de, om inte den dyraste och mest påkostade film i historien, och jag förstår varför. Härliga vyer med flytande berg, kraftfulla vattenfall och färgglada djur och växter.

Härlig film är mitt betyg.
Vill ni ha en mysig tv-stund så se den!

5 kommentarer:

  1. Vi såg den ikväll :-) hela familjen tillsammans, bara det var bra!

    SvaraRadera
  2. Avatar är verkligen kanonbra. Har man dessutom surroundljud, så blir det strået bättre. Det lär visst komma en uppföljare som ska utspela sig under vattnet. Kan undra om det går att toppa denna?! Förhoppningsvis.

    SvaraRadera
  3. Såg den igår, tyckte den var riktig bra och välgjord :)

    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag har varit tveksma men jag tror du har lockat mig till att se den :-) Välkommen till mig förresten!

    SvaraRadera
  5. Fru Venus. Jo, jag tror att alla kan uppskatta den. En riktig familjefilm.

    Camilla. Jo, vi har hemmabio vi också, himla mäktigt.
    Låter spännande med en uppföljare, den SKA jag se ;)

    Monica. Jo visst var den. Samma till dig!

    Mollamaja. Du ångrar dig inte! Och du är lika hjärtligt välkommen till mig!

    SvaraRadera