söndag 30 maj 2010

Båtuppkörning

Packar så att Maken är färdig att sätta sig på bussen imorgon bitti kl.6. Då väntar tio timmars bussresa ner till Sundsvall, en lång och jäkligt jobbig resa, innan han och hans bror kan äntra båten för att börja resan upp till hemmahamnen i Båtskärsnäs.
Denna resa tar väl ca 30 timmar, kan ju gå fortare om vädret är optimalt vilket det aldrig är, eller har då än aldrig varit.

Vi har målat färdigt panelen i stugan, imorgon ska jag beställa tapeter så att det är klart för man får ju alltid vänta några dar innan rullarna kommer.
Sen ska Maken införskaffa diverse lister när han kommer hem igen. Dom ska jag måla medans han börjar lägga golv, hoppas hoppas kaminen hinner komma i veckan, så vi får kaminvarmt när vi flyttar ut.
Så fort golvet är lagt så flyttar vi ut, fredag kan det kanske bli.

Imorgon ska jag också och handla lite plantor, det ser så himla trist ut därute med tomma krukor överallt. Någon ny perenn måste också införskaffas, det gapar tomt på vissa ställen i de få rabatter vi har.

Vi har egentligen bara två små. Rabatter alltså inte plantor. En kring en stor sten och en i en rundel som vi gjorde för ett par år sen, den runda har en jättejättestor mittperennblomma av en gång känd sort, nu bortglömd. Den växer lite väl mycket och döljer dom omkringliggande.
Jag är duktig på trädgårdsarbete.
Inte.
Jag gillar det inte heller, har inte gröna fingrar och jag anser att en rabatt skola icke behövas ansas, den ska få växa fritt. Lite grässtrån mitt i blomman är bara naturligt och som Gud avsåg att det skulle vara.
Hädade lite nu men det får gå för den här gången.
Eller nåt.

Viktigast är dock att jag inte behöver göra något åt blommorna om jag inte vill. Så avsåg jag att det skulle vara.
Ha det så gott.
Tävlingen avgörs snart och vinnarna läggs ut till allmän beskådan.
Taddaa..

5 kommentarer:

  1. Men stugan var ju färdigbyggd förra året?!
    Vad har hänt?

    SvaraRadera
  2. Vill se stugan sen! Och perennen utan namn! Du har mail :-)

    SvaraRadera
  3. Du låter som en trädgårdsmästarinna i min smak!

    SvaraRadera
  4. Ah, låter helt underbart, att flytta ut till stugan alltså :O)

    SvaraRadera
  5. maken och hans bror, det måste ju vara min pappa ;)
    jag blir helt varm i hjärtat då du skriver om stugan, jag vill verkligen komma dit snart och se hur det ser ut!

    SvaraRadera