tisdag 25 maj 2010

Maken på väg hem!

Lång dag för Maken, skaka fisk, packa och köra lastbil i dryga åtta timmar. Han kommer hem sent ikväll och då ska jag pussa på honom, alternativt bara titta tindrande på honom och vänta med pussandet till han duschat, hehe.

Oj, vad skönt det ska bli att få hem honom. Nu väntar åtskilliga tvättomgångar kan jag tänka mig, packning och utflytt så småningom. Himla himla skönt.
Hade hoppats få mina nya glasögon tills idag, eller i fredags var det tänkt men dom kommer först imorgon (tidigast), skit också jag har längtat efter dom och så förväntar jag mig ju att se bra genom dom också.

Det blev ju så abrupt slut på fisket så jag har liksom inte hunnit (fått tummen ur..) vare sig klippa mig, fotvård inför sommaren eller en massa andra nyttiga göromål som skulle ha gjorts för längesen. Maken misstyckte inte när jag nyss frågade honom, tänkte att jag skulle göra mig till och fråga om det gjorde nåt att inte hemmet är skinande blankt, men som tur var så gjorde det ingenting.

Nu låter det som om jag är hårt hållen av käre Maken och han kommer säkert att gapskratta när han läser det, han är inte speciellt noga av sig om man säger så. Det är ju bra för att bo med en pedant vägrar jag, eller om den pedanten skulle vägra leva med mig lämnar jag osagt.

Nu ska jag förpacka Biscottisarna som jag bakade på förmiddagen, nu har jag fyra omgångar skorpor till kvällsteet (alltså inte bara till kvällens te). Gud så himla himla duktig jag är, en riktig husmor *hrm* och som grädde på moset ska jag också dammsuga nere, höll på att få en dammråtta i fejset när jag öppnade dörren nyss, så högt dom virvlade upp dom små liven.
Märkligt.
Jag dammsög ju för bara några veckor sen.


Husmor loggar ut...

5 kommentarer:

  1. Jag brukar också satsa på fotvård till våren, men i år blev jag snål...? Klart att mannen struntar i hur hemmer ser ut, han får ju träffa dig!! :-) Jag har mailat dig!

    SvaraRadera
  2. Haha, är det bara ett par veckor sen så kan det väl inte vara så illa?
    Seriöst, det tog 8 månader (kanske 10) innan jag skurade här sen vi flyttade in. Hittade inte moppen, hittade inte hinken, hade inte tid.'
    Men säg det fan inte till ngn!

    SvaraRadera
  3. Sätt fötterna i vatten och grönsåpa, fila lite och smörj in fossilossisarna och "voila" du har sparat dig några hundra som du istället kan köpa vin och choklad för... ;)

    Ha en skön kväll! :)

    SvaraRadera
  4. Gillar bilden som avslutar ditt inlägg...så sant ;D
    Skulle väl också behöva dammsuga lite men efter två avslutade projekt, handling och toalettstädning, så känner jag mig nöjd ;D

    SvaraRadera
  5. Ååååh...så kul för dig att få hem mannen igen!! Blev det ett abrupt slut på fisket? Jag som inte läst bloggar på ett tag (för jag bara jobbar) måste nog gå tillbaka i dina inlägg för att se om du skrivit varför det blev så abrupt!

    Ja a du detta städande:( Det tar liksom aldrig slut:(
    Ha en fin dag nu!
    Kramar Eva

    SvaraRadera