torsdag 13 maj 2010

Ryssvärmen är här


Vilket underbart väder vi har fått.
21,5 grader i skuggan.
Nu kan man ju nästan börja hoppas att snön ska smälta bort (det ÄR sant, vi har snö fortfarande).
Vill ha bort snön NU, helt och hållet.

Här kommer några bilder över hur det ser ut hemma hos mig idag.
Men först en före-bild, kommer ni ihåg vår stora snöhög bredvid veden?

Snöläget 1/4-10

..*..*..*..

Nu kommer vi till dagens bilder!
Snöläget idag 13.5

Lite snö bakom bilen också.

Bortse från trasigt staket, låtsas att det är en fin gärdsgård där, och inget skräp...
så skåda - Öppet Vatten!
Längtar ut till stugan *sucka*

..*..*..*..

Märk väl hur snöläget var förra året, då vi dessutom hade mindre snö,
varmare vår och ffa varmare nätter. Denna bild tagen 15.5-09.

Det är konstigt hur våren hinner ikapp trots att det är så varierat i vädret.
Ok, lite mindre då men snö kvar ändå. Fortsätter den här värmen i två dar till så kanske ställningen 2009-2010 är 1-1.

Trots det fina vädret ska jag nu ta och vila en stund. Hjördis har lugnat ner sig och är lite nannig nu så då passar jag på.
Hade tänkt baka bullar idag men än har då inga bakats, men kvällen är ung, så än har vi inte sett slutresultatet i matchen Bakning-Latmask.
Latmasken verkar ha drabbats av en bakningsskada så det kan nog hända att dagens bakning skiter sig.

Förresten kommer ju en dag imorgon också. Imorgon är en dag då stora saker kan komma att göras i det Ulrikiska hemmet, det känner jag på mig.
Eller nåt sånt.
Vi får väl se.

Fortsättning Följer... *spännande spännande*


8 kommentarer:

  1. Ah, vilka fullkomligt ljuvliga bilder! Och 21,5 grader!?
    Jag flyttar till Norrnorrland.

    SvaraRadera
  2. Underbart att det är någon som har lite värme här i vårt avlånga land. Det unnar jag dig! :)

    SvaraRadera
  3. Just nu tvivlar jag på att värmen kommer hit...det är snorkallt i vinden!! Brrrr....
    Va vacker det är hos dej!!!

    SvaraRadera
  4. Nilla. Ja kom, kom! Här är finfint klimat, förutom vinter och senvinter, eftersommar, sensommar, förhöst, efterhöst, långhöst och förvinter.

    Knasterfaster. Tack, vi förtjänar det efter denna vinter. Hoppas på någon till dag med lite vårvärme (betyder inte att det måste vara över 20, men iaf varmt)

    BrunettAnna. Jag tror nog ni får varmt ni också. Det är ju ovanligt med den här värmen häruppe. Fast jag minns att jag som barn fick uppleva en maj som var som en sommar. Men det var ju lääänge sen.

    SvaraRadera
  5. Åh så skönt med värme!
    Här på västkusten har vi tyvärr bara 9 grader och grått...

    Ser fram emot morgondagen ;))
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vad skönt att det börjar ge med sig, för visst är det underbart med öppet hav! :-)) Kram

    SvaraRadera
  7. Härligt att värmen kommit så snön har fått ge med sig, vackra bilder.
    Vill önska dig en skön helg!
    Kram Anna-Karin
    hemochting

    SvaraRadera
  8. Monica. Värme kommer och går, samma gäller ju kylan ;)

    Fru Venus. Jo, snön vill man ju gärna ha bort nu. Lite less är jag.

    Anna-Karin. Ja, nu vill jag ha vår och värme, kanske inte alltid 26 men iaf ljumma vindar ;)

    SvaraRadera