lördag 15 maj 2010

Med mitt mått mätt

Hjördis har ägnat förmiddagen till att mäta saker. Hon kom dragandes från övervåningen på ett av mina måttband. Jäkla kul grej tyckte hon.
Sen har hon gått omkring med detta måttband släpandes efter henne.
Sen fick hon tuppjuck på nåt annat.
Sen sov hon hela eftermiddagen.
Och nu är hon också ganska loj.
Sjuk?

Nej, hon laddar nog upp inför natten.

Hon har nyss börjat uppladdningen med att Jaga Fluga. Det innebär att om en fluga kommit in genom ett av alla öppna fönster så ska man jag den, till dess att den är död, oavsett vad som händer längs vägen.
Hjödis-Fluga 0-0

Tre blommor i köket-Hjördis 0-1, ni ser blommorna ligger under. Bordet.
Mysigt med kattungar.
Särskilt när man har 26 grader inne. Jag hoppas det svalnar av lite tills det är dags att nanna kudden, annars blir det inte en kul natt.

Fast vete tusan om inte flugjäkeln är död, för nu kommer Hjördis och hjälper mig skriva detta inlägg ;)
..eller vänta, nej hon lägger sig ner och är trött. Jäkla katt, upp och hoppa, många spring i benen bör springas ur nu och inte när jag vill sova.
Lyssnar hon?
Inte värst ska jag ärligt säga.
Nå, vi får väl se vad framtiden har i sitt sköte.


Fast hon är så himla söt när hon sover..

5 kommentarer:

  1. Jag tror hon är lika söt när hon busar jag :O) Fast visst kan man bli lite irriterad.....

    SvaraRadera
  2. Så här på håll verkar hon BARA söt.
    Och hjälpsam. Träna upp henne till din sömnadsassistent, hon verkar ju ha potential!

    SvaraRadera
  3. Underbara Hjördis :-) Hon beter sig precis som en kissa ska! Vi har samma värme här, helt otroligt, fast vi har njutit på havet idag! Kram

    SvaraRadera
  4. Kan meddela att vi hade faktiskt hela 18 grader i går eftermiddag.

    Jag är lycklig :)


    Kram

    Lena

    SvaraRadera
  5. Lilla Hjördis...buskatt.
    Måtte flugan dött innan det blev dags att sova ;)

    SvaraRadera