onsdag 19 maj 2010

Morning has broken..

.. eller som vi säger på svenska: morgonen har brutit sig!

Uppe sen 05.15, somnade drygt 01, känns som en att fin dag kommer ;)
Det var varmt uppe igår kväll, 26 grader och det var svårt att somna både pga av värmen och värken i handlederna. Dessutom fick Hjördis ett tuppjuck och förstörde både min och Homers pömsiga pömsighet.

Till slut slocknade hon liggandes på sida på Makens säng. Då var jag kissnödig men vågade inte gå ner för att hon skulle komma igång igen, så jag höll mig.
Kl.5 signalerade blåsan att själva hållandet led mot sitt slut så jag traskade upp, det var lika bra för Hjördis stod nämligen på sänggaveln redo att hoppa på sin mammas mage, detta är inte skönt när man är kissnödig så det var bara att knalla upp.

Nere är det svalt ännu.
Vår värme ska snart svalna och jag såg att om en vecka ska vi ha blygsamma 6 grader mitt på dan (now were talking) så snart ska jag komma igång med alla göromål jag tänkt göra.

Skita i vårstädningen och istället köra:
- Fixa leverbiff
- Koka palt
- Göra köttfärsbiffar (orkar inte göra köttbullar, Makens jobb)
- Koka köttfärssoppa
- Torka fönstren (idag kanske?)

När det gäller sömnaden ska jag:
- Sy färdigt båttäcket, ska visas upp när båten är uppkörd och urstädad.
- Sy vinsterna klara (två kvar)
- Sy en sommarlöpare
- Sy en löpare i japanska tyger

Ja där har vi två finfina listor att hugga in i, jag älskar listor och påtar endel med att göra dom (listorna alltså) , sen lägger jag mindre tid till det som står på dom men det är ett annat historia.

Nu ska jag gå och äta bullfrukost, den innehåller finfina vitaminer, juice, hårdbröd, fil, bär, nudlar, frukt, sesamolja, skinksmörgås och bullar.
Eller allt utom bullarna ljög jag väl om men håll med om att det lät fint, hotellfrukostfint lät det.
Eller sesamoljan vet jag väl inte, har aldrig sett sån och jag vet inte varifrån det kom men fint lät det.

En sista sak. Jag håller nog på att gå i barndom för när jag skriver ett inlägg så börjar jag stava konstigt. Jag skriver inte pekfingervals utan jag "kan" skriva utan att titta och det går ganska fort, trots att jag måste sudda hela tiden för att det går för fort.

Jag har nämligen börjat stava som det låter, jag skriver ut den felaktiga bokstaven trots att det är ord jag skriver ofta (t.ex såckar, tråts) och jag vet att jag skriver fel, jag skriver ut det ändå. Jag ser direkt att det är felstavat och det retar mig, inte att jag ser det direkt utan att jag skriver det mot bättre vetande.
Himla irriterande, ytterligare en sak att sudda bort förutom alla snabbhetsmissar.

Jag antar vet att alla gör det, och säger ni nej så antar vet jag att ni ljuger. Det passar mig bäst att tänka så, därför tänker jag så. Ah, skönt att få det ur mitt bröst.

Nu är jag redo för bullar, dusch och en dag med värk och tristess!

Fridens!
;)

6 kommentarer:

  1. Ha en härlig dag :-)
    En sak, jag är rätt ny på på din blogg så jag har inte hunnit sätta mig in så väldigt mycket ännu. Är Hjördis din dotter och heter hon så i verkligheten? Om hin gör det får du dagens största guldstjärna av mig :-) Härligt med gamla namn tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Dom där listorna är ju jättelätta att göra men jag brukar ju inte heller utföra det jag plitat ner. Nej jag blir så trött av själva plitandet så att säga ;)
    Jättekramen till dig.
    PS. Klappa lilla yrvädret Hjördis från mig är du snäll. DS.

    SvaraRadera
  3. God kväller!

    Ulrika, idag har vi haft drygt 20 grader i skuggan och sol :)
    Då var det tur jag slutade på jobbet redan 12.30.

    Men nu är det kokta fläsket stekt..

    Ha en skön kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Som utbildad kontorist kan jag också skriva utan att titta på tangenterna! men måste erkänna att jag också nog börjar att skriva fel "nästan" hela tiden. Det värsta är när jag skriver in nya kunder i vårt system, de kan få heta både det ena och det andra. Idag blev det en stackars Daniel som fick heta Danile.

    Förresten kan jag tala om en liten roligt sak, jag kan nämligen säga totalt fel saker ibland fråga mig inte var de kommer ifrån.
    Men jag skulle tala om en jobbarkompis att jag minsann hade lärt mig stenografi en gång i tiden för att jag är ju faktiskt utbildad krokofant??? Krokofant, vet i sjutton vad det kom ifrån. menade ju kontorist.Stackarn ha bröt ihop fullständigt och tjöt av skratt.

    Kramar

    Lena

    SvaraRadera
  5. Mollamaja. Jag har ju svarat hos dig men till andra som undrar så Nej, Hjördis är vår kattunge, vi har inga barn.

    Gafflan, jo visst är det så. Det känns dock skönt att skriva upp på dessa listor, lite mer struktur får jag i mitt liv även om jag inte uppfyller allt på listorna.

    Monica. Skönt att ni också fått värmen, ni kan får vår också ;)

    Lena. Den var bra. Krokofant. Jo, jag är också bra på att säga fel. Jag hör t.o.m att jag gör det men kan ändå inte hejda mig.
    Björkande Grönska har jag vrålat ut på en kurs i Stockholm, jag har även sagt att jag ska frakturera en kund, fast jag hörde att det blev fel så ändrade jag mig inte ;)

    SvaraRadera
  6. Jag missar en massa bokstäver när jag kör min halvpekfingervals. Får läsa igenom och fylla i de bokstäver som saknas efteråt.

    SvaraRadera