onsdag 5 maj 2010

Tack för alla hållna tummar och tår!

Nu är provet gjort!
Klarade jag det så berodde det på alla hållna tummar och tår, för fanken vad svårt det var.
Jag var toksäker på navigationen, det kändes bra och i kontroll före provet, och det var svåraste biten på hela kursen. Sen hade jag pluggat en massa på det jag trodde var viktigast men se tji fick jag.

När vi fick provet så började storögdigheten i klassrummet.
Jag tänkte för mig själv-va fan??

Av 50 frågor var 3(!) navigation, alla enkla och lättgjorda. Inga manöversignaler, dagersignaler eller egentligen några sjölagar.
Men vad var det då? Jo en massa jävla beskriva-frågor. Om brand i maskinrum uppstår, vad ska du släcka med och varför?  Jamenahurmenadudådå?
Bara sådana frågor. Om rullningstiden ökar från 8 till 12, vad beror det på?
Vad är ULCC och VLCC? Ja, inte fan vet då jag. Och ingen annan heller visade det sig senare.

Det som det var sagt att vi skulle plugga extra på kom inte, bara sådana mittemellanfrågor, och av typen beskriv och förklara varför. Pust.
Med lite fantasi, lite småfusk och en gnutta intelligens skrev jag svar på alla frågor, men om jag klarade det... vet jag inte.
Nästa vecka får vi svaret och tills dess ska jag räkna mig som godkänd.

Jag har också varit och visat vulvan idag.
Kändes skönt och naturligt.
Inte.
Gjorde ont och alltid var det något som "halkade" bakåt, fummel, andra instrument och nya prov.
Sucka.

Nu är det då gjort, både provet och vulveriet så nu råandas jag bara ut av blotta lättnaden. Gud vad jag ska sova gott inatt.
Nog om det.

Kissemissarna lever och frodas. Homer har livats upp lite och är nu en god storebror. När han kommer och tigger go´så är Hjördis aldrig långt ifrån, nyfiken som en nyfiken är. Hon vill också ha go´och spinner som tusan när hon smaskar. Hon traskar fram och äter go´isarna under nosen på Homer, han låter henne mumsa, gobiten där ;)
När hon busar som mest och jag ibland ryter till, t.ex när hon svingar sig i gardinen så tittar han på mig som att "du måste förstå att hon är liten". Tycker det är gulligt.

Ibland blir hon dock lite väl närgången tycker Homer, då skriker han till lika manligt som sin namne Homer på tv. Då lägger hon sig på rygg och sprattlar med benen och ser söt ut. Då kastar han på manen och drar iväg som en rem, med henne efter sig.
Dom har funnit varandra ganska bra.
När dom sover så sover Homer i sin ställning och hon ligger i röret ovanför honom. Det är Homer som gäller för henne nu, jag är bara en biperson ;)


Homer ligger där Allis sitter på bilden, och Hjördis ligger i röret ovanpå. Hela natten sussar dom gott bredvid varandra men inte päls mot päls. Ännu iaf.

Återigen, tack för alla hållna tummar och tår

Ha det gott!

8 kommentarer:

  1. Skönt att det är gjort nu! Hoppas att du klarade dig!

    Kul om du hade svarat så på frågorna "inte fan vet jag" och Jamenhurmenadudådå? Hahahaha! =)

    SvaraRadera
  2. *fnissar* vad du är rolig! =))

    SvaraRadera
  3. Då måste jag hålla tummar och tår ett tag till så att det verkligen går vägen. :)

    SvaraRadera
  4. Har du tur har du gissat lika bra som Maken gjorde på vaginaltestet!

    SvaraRadera
  5. Det har säkert gått bra, och jag håller med Agneta, du skulle ha svarat som du skriver här :-D Underbart att kissorna gillar varandra! Nattikram

    SvaraRadera
  6. Det här klarar du galant!!! Känner det på mig!! Håller för säkerhetsskull tummarna för dig!

    Heum...snygga halsband.
    (vem f...n skulle ha ett sånt på sig?)

    Jag vill OCKSÅ HA en katt!!!!
    I love them!!!

    Kramar
    Eva

    SvaraRadera
  7. Det gick med all säkerhet bra, du har ju svarat på allt och visat att du tänkt :O)
    Gött också att det funkar med Homer och Hjördis :O)
    Ha en bra torsdag!

    SvaraRadera
  8. Stort och smått. Han fick säkert annat att skratta åt när han läste mina gissa-svar ;)

    Gafflan. Ja, det måste du. Eller gjort är ju gjort, mina svar kan jag ju inte ändra på, men kanske han kan vara lättare i sinnet när han rättar min.. så håll tårna du ;)

    Osloskånskan. Jag tvivlar på att jag är i samma klass som din vaginaexpert till make ;)

    Fru Venus. Jag gjorde det ju först, på ULCC-frågan skrev jag först - ingen jävla aning. Men sen suddade jag bort ordet jävla. En fegis är jag ;)
    Jo, det är så skönt att katterna gillar varandra nu. Skönt för mammahjärtat..

    Eva. Katter är fina djur och jag kan inte tänka mig ett liv utan katt. Men alla kan inte ha en tyvärr..
    Ja, vem vill ha en sån vulva kring halsen.. ;)

    Pillargontanten. Jag hoppas det jag med, skulle vara surt att börja plugga igen..

    SvaraRadera