lördag 15 maj 2010

Ah

Den fortsätter.
Värmen.
Igår hade vi 26 grader och på kvällen fick vi världens åskväder. Gud så rädd jag var. Det åskade HÄR, precis ovanför mig och det var riktigt läskigt. Jag är rädd för åskan, igår var inget undantag, så till slut så hade jag dragit ur kontakterna till ALLT. Tv-apparater, datorer och symaskiner, livrädd för ett åsknedslag.

I förra huset så hade vi ett nedslag en liten bit från oss, och då skakade hela huset, det blev alldeles svart utanför och sen blev det svart inne också.
Och tyst.
Efter braket så var det knäpptyst inne. Alla apparater slogs ut (kostade kosing), och även om jag inte hade tv´n t.ex på så blev det märkligt tyst.
Jag fick inte någon förvarning heller, jag var på väg nedför trappen och på den tiden tog det ännu längre tid för jag gick med kryckor pga ryggen.
När det smällde så tappade jag kryckorna och snubblade ett par trappsteg. Inte bra för diskbråcken alls, det resulterade i missat bröllop (svågerns) och sängläge.

Igår bakade jag.
Jag ställer mig nu upp och tar emot folkets jubel.
Jag övervann latmasken och kastade mig in i bakningshelvetet utan rädsla och nu känner jag mig rik och nöjd.
Jag bakade bullar och det resulterade också i ett sängläge men ett kortare ett än åskhistorien.

Jag har också suttit med vår hemsida, vi har registrerat ett domännamn och webhotellet är skitbra, dom har mallar som här så utan större besvär så har jag fixat en hemsida som funkar någorlunda.
Ingen av oss har någon större lust börja knåpa med en hemsida från början, vi har talat om det länge men det har aldrig blivit av, så denna mall var ju perfekt. Klistra, skriva och klicka lite så fanns den där.
Skönt.
Känner mig lite nöjd faktiskt.

Nu ska jag gå ut och sniffa på morgonluften, ta en kort prommenad innan det blir för varmt. Sen ska jag väl göra något fler stordåd kan jag tänka mig, kanske sy lite eller något annat från att-göra-listan.
Eller så gör jag inget.
Det vet man aldrig förräns efteråt.

Ha det gott!

Fridens!

8 kommentarer:

  1. Hej vännen! :-)
    Vi har samma underbara väder som du, idag igen, men utan åska! Idag blir det en tur på havet med Bustern, men först måste vi kratta lite :-( Ha det bra och ta det lugnt ;-) KRAM!

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken värme... Här ligger temperaturen runt tio grader, dag som natt, och just nu regnar det :/
    Men jag ska åka och shoppa, så det kvittar :O)
    Ha en härlig lördag!
    Var har du hemsidan då? om man vill kika, jag blir ju nyfiken :O)

    SvaraRadera
  3. Jahaja, ha såå gott i värmen då!!
    Är inte alls avundsjuk :(
    Vi har ösregn och ca 10 grader
    varmt.

    kramar

    Lena

    SvaraRadera
  4. Jag är så avundsjuk på vädret hos dig. Åskan är inte kul.
    Här regnar det men är ändå ganska varmt ute. 15 grader faktiskt. Man får vara glad åt det lilla :)

    SvaraRadera
  5. Tjugosex grader!? Och jag som jublade över våra 15 eller vad vi nu hade!
    Fast jag hade nog inte uppskattat 26 grader. Inte när det varit kallt så länge. Jag vill ha gradvis uppvärmning, så att man hinner vänja sig.

    Men åskoväder skulle jag vilja ha!

    SvaraRadera
  6. Jag är lite avundsjuk på värmen men inte åskan!

    Njut av solen!

    Ha en fortsatt skön lördag :D
    Kram

    SvaraRadera
  7. Fru Venus. Grattis till Busterturen och att ni slipper åskan! Jag önskar att jag varit ute till havs idag. Svalka och vackra vyer..

    Pillargontanten. Hoppas du fyndade ordentligt.

    Lena. Oroa dig inte. Värmen kommer..

    Gafflan. Jag har hellre ert väder faktiskt.

    S&S. Precis som du vill jag också värmas upp försiktigt. Detta blev en obehaglig chock.

    Monica. Jag önskar jag kunde njuta av solen när jag försmäktar av värmen..

    SvaraRadera
  8. Det verkar vara varmare ju närmre Nordpolen man kommer. Upp och nervända världen.

    Jag tycker inte heller om åska. Åkte in till akuten en gång då jag trodde att jag hade blivit träffad av blixten, men det hade jag visst inte...

    SvaraRadera