torsdag 20 maj 2010

Märkligt

Satt och hade det dötråkigt i värmen. För att liksom hotta upp mig lite så satte jag mig vid datorn där det var ännu varmare och klickade runt hos mina bloggvänner. Hittade en länk här och en där, hittade den här och vad fick jag då skåda? Jo, Malla, har jag ju sett kommentera här och var hos flera av mina bloggvänner. Jag erkänner att jag är dålig att "leta nya bloggar" och jag brukar bara hitta någon ny när någon ny hittat mig liksom.
Det var en fin meningsuppbyggnad på dom ovanstående meningarna men skit i det, vi är inte i skolan  nu.
Men att jag inte klickat på henne förut känns lite konstigt. Men så är det, det är säkert många jag inte klickat på förut, men nu känns det som att världen är liten trots allt.

Jo, jag känner ju Malla IRL, ganska kul faktiskt, trodde inte mina ögon när jag började halka omkring på hennes sida. Hennes blogg är lika jäkla kul som hon själv är live, så nu vet ni det. Tyärr träffas vi knappt numera, inte så konstigt egentligen vi är ju så osociala jag och Maken, men ändå. Släkt och allt.
Nåja, nu kan jag ju följa henne ändå. Kul och märkligt sammanträffande.

Maken har fiskeledigt i några dar, salteriet har fått in så mycket fisk så dom måste omstrukturera i sina lokaler så att det ryms mer salttunnor för resten av fiskemängden dom ska salta in.

Hade varit kul om han hunnit hem en sväng men det gör han inte, dessutom är det nog bara ett par dar kvar av fisket sen efter helgen och då kommer han ju hem på riktigt.
Eller inte riktigt på riktigt, vi kan inte flytta ut till stugan då när han kommer hem, han blir nog hemma ett par dar och sen åker han ner och kör upp båten, men sen flyttar vi ut.
När han kommer hem kan vi iaf sjösätta nya båten, åka ut till stugan och förbereda utflytt, men jag är så hispig att jag vill inte flytta ut innan han kommer hem igen.

Saknar honom oerhört, särskilt när det varit så jävla varmt att dagarna har spenderats i soffan och absolut inte i några hushållssysslor mer än vad nöden krävt. Då blir det långa långa dagar. Nu verkar ju värmen avta de kommande dagarna så då kanske jag kan få nåt gjort, observera att jag sa kanske.

Nu ska jag gå och värma lite mat, blir så himla sugen på varm mat i en innetemp på 27 grader... not!
Igår gjorde jag en pannkaka klockan 22.30, det är mattider som heter Duga det.
Beslutade mig för att äta i vettig tid dvs nu, och då får det bli så. Ska bli spännande att se vad det blir.
Glass kanske?

4 kommentarer:

  1. Malla är kul :-) Såg just hos henne att ni är släkt! Pannkaka kan man äta precis när som helst! Förresten, knatar till posten på måndag ;-)

    SvaraRadera
  2. Det var typ 1½ år sen sist. Eller kanske blir det 2?
    Det är synd, för ni är rolig du och farbrorn.
    Men nu kan vi om inte annat höras här :D
    Jag har inte ens sett ert hus, men ni flyttade väl precis in?

    SvaraRadera
  3. Ha, det var väl det jag tänkte! Att ni kände varandra, alltså.
    Ni bor ju i Norrland båda två.

    SvaraRadera
  4. Fru Venus. Du har rätt i allt du säger och tack för postsvängen!

    Malla. Jag vi är fantastiskt roliga. Ehrm.
    Jo, det är ett tag sen, vi är ju heller aldrig i Piteå numera, så då blir det ju sällan.

    Nilla. Precis, vi känner alla vi som bor häruppe. Världens största bekantskapskrets liksom.
    Not.
    ;)

    SvaraRadera