onsdag 24 juni 2009

Vädring pågår

En sak som inte är så himla bra alltid på stugan är värmen. När det väl blir varmt som nu så är det svårt att få ner temperaturen inomhus.
Nu har vi t.ex endast 19 grader ute, men 24 inne. Och trots korsdrag (inte så bra resultat eftersom det inte blåser) och öppet där det går så får jag inte ner graderna mycket.
Högsommaren är det inte ovanligt att ha 26 grader dygnet runt, och det kan kännas i längden. Trots att jag klagat på motsatsen många gånger tidigare så är ju som bekant lagom bäst.
Men skam den som ger sig.
Jag kämpar vidare ;)
Främst för Makens skull, jag kan ju sova hyfsat var som helst men han har svårt med sömnen. Dessutom så får hans myrkryp i benen ett uppsving i värmen.
Stackarn.

Börjar dock känna lite hopp. Nu är jag nere i 23,3 så det tar sig ;)
Tvätten jag hängde igår kväll var förstås torr när vi kom ut idag. Vad det luktar härligt med utetorkad tvätt, jag njuter.
Idag har jag knivat strömming så in i norden så jag är rätt paj i ryggen. Ikväll verkar dom då ha mindre tur med fisket, så vi får se om det blir en kort dag imorgon.
Och inte att förglömma tandläkaren imorgon. Ajabaja, då ska jag ju och borra gaddar.
Känns inge vidare faktiskt *informerar*

Sen vill jag tacka Nilla, som idag i bloggen berättat om en göra-bort-sigfadäs som hon gjort. Tackar för det, det känns bättre när man ser att andra gjort liknande dumheter.
Ni andra är också välkomna att bikta er i era bloggar om ni vill ;) det är bara att köra på.
Mänskligt att fela och hela den biten.
Gör en god gärning och meddela er omgivning om era fadäser ;)...
Att jag nu sen är vuxen känns ju lite kymigt men jag är samtidigt oskulden förkroppsligad när jag inte trodde namnet pekade på något dåligt. Makens fel förstås.
Inte mitt.
Inte alls.

Nu ska jag beskåda lite tv innan jag ska somna i soffan. Jag älskar att somna i soffan, gärna när jag är ensam hemma så ingen kan stöta i mig för att försöka hålla mig vaken ;)
Jag och Maken brukar stöta i varann och påpeka att den andra sover ju... ska du inte seee filmen?? sen somnar vi igen och forsätter att väcka varandra. Växelvis. Så fort den ena råkar blunda så ser den andra det, och vice versa.
Har funderat vad det beror på.
Struntar numera i det.
Lyx att få somna utan att bli väckt.
Ska lyxa snart ;)

Nattinatti!

2 kommentarer:

  1. Urrkkk för sån värme inomhus! Jag klagar på facebooken o direkt hugger mina kusiner o polare.

    "Gnäll inte, Vintertid låter det minsann tvärtom."

    LAGOM ÄR BÄST! Tack så mycket.

    Utetorkad tvätt ja :-)) Tvättade lakanen igår o hängde dem ute. Myyyysigt.
    Fast jag har sovit skitdåligt inatt i alla fall! När man VET att man måste sova...

    SvaraRadera
  2. Bikta mig? Vilken av alla fadäser ska jag välja?! Hu... Nä, roligare då att läsa om andras och låssas vara helt perfekt själv! *visslar oskyldigt*

    SvaraRadera