torsdag 25 juni 2009

Gammalt klavertramp

Fick en kommentar från H C Barregren ang felsägningar, han bidrog till fadäslistan, läs om hans fadäs här...

Jag är inte sämre jag.
För något år sen så sa jag lite fel på min sykurs.
Jag skulle berätta var Makens pappa kom ifrån, han var från Finland och jag kom inte riktigt ihåg vad det hette. Det kan också nämnas att jag aldrig varit där och ens aldrig träffat hans pappa, bara hört namnet en gång.
Så här löd min harang...

Jo, han är någonstans i mitten av Finland tror jag, mitt i mitten någonstans. Det går något rally där i faggorna. Jag tror det heter kyrpä avslutade jag med.

Jag var ganska nöjd med att ha kommit på det, det lät som något jag kände igen så jag var säker att det var rätt.
Jag såg dock på uttrycken hos mina kursdeltagare att något var fel.
En kommentar var "jag tror inte att han kom därifrån".....

Och det var ju sant. Han kom från Koupio inte kyrpä.
Kyrpä betyder som ni kanske vet kuk, och det var ju lite fel.
Inte så värst skämmigt som det hade kunnat vara i fel sällskap.

Tja, ni ser, bottenlöst att gräva från....
;)

6 kommentarer:

  1. *asg*
    Kvinna, du är såååå sjuk.
    Me love. :-)

    SvaraRadera
  2. hahahaha tyckte jag var kuk förlåt kul!!!!!

    SvaraRadera
  3. Hahaha!!!!

    Men du hade ju inte så jättefel för det är ju faktiskt så att han kommer från den "trakten" från allra första början. :D

    SvaraRadera
  4. Annika. Jag veet ;)

    Nilla, det kommer säkert mera...

    Gladmymlan, ja visst var det väl kuk...kul..;)

    Mockapocka, hohoho själv ;)

    Truddelutt, Där har du ju så rätt. Har inte ens tänkt i de banorna. jag hade alltså rätt!!!
    Tack för dom orden *kramar om*

    SvaraRadera