måndag 15 juni 2009

Stupid like....a fox

Sitter och väntar på Maken, han har inte jobbat klart ännu. Han har också hämtat lastbilen från glasdoktorn. Krossade rutor och tejpade plexi är inte kuliga. Inte räkningen heller...
Imorgon ska lastbilen tillbaka till verkstan. Inte kunde dom hitta nåt elfel inte. Nähä. Tackar då för ingenting.
Däremot måste bilens bromsbelägg bytas, tack för det. Nå, det blir inte så dyrt som vi förväntade oss. Tur det. Allt är ju så himla dyrt. Sommaren är värst. Tokmycket pengar går det, till blommor, brädor och altaner.
Och aldrig tar det slut.

Dessutom ska vi investera i gipsskivor. Stugan ska kläs nya kläder, sen ska vi måla boasering och tapetsera. Blir himla kul. Eller kul och kul, blir fint är nog mer rätt sagt. Vi målade taket förra våren, från furumörknat panel till vitmålat. Attans snyggt, och ljust och rymligt. Boaseringen blir nåt beigeaktigt, och tapeterna blir bruna i någon lämplig nyans.
Jag gillar brunt. Som synes. Hela huset hemma börjar gå i brunt, och nu stugan.

Kammaren ska också byta skrud, från mörknad furupanel i väggar och tak till vitt tak och tapet i annan färg än brun. Tror jag ;). Attans fint där också. Vi tänkte ju bygga ut med ett sovrum i stugan men jag vet inte när det kan bli av. Vi börjar vara så himla less på renoveringar och utbyggnationer.
Kammaren är dock så himla liten. Det ryms två sängar och sen har man en halvmeter att gå på. På ena sidan. Den andra har ingen cm att gå på. Ingen förvaring finns heller.

Nu har jag börjat klura på två separata sängar, med förvaring under och med gemensamt sängbord. Inte så kul med separata sängar kanske, men man kan ju göra så dom kan skjutas ihop *flinar pilimariskt* Vi har ju varit tillsammans i nio år nu så vi kan nog ta oss tid att skjuta ihop sängarna om vi vill till.. *flinar nu mer än pilimarisk och ser fram emot Makens reaktion på inlägget*
Det skulle vara praktiskt om något. Båda kan gå och ena slipper hasa ner och dra lakan och allt sängklädesmässigt på golvet. Förvaring under sängarna. Bara en sån sak.
Tål att tänkas på.
Och vitt tak. Tänk så praktiskt. Alla spindeläckel syns direkt och kan tas av daga. Jag har sneglat mig diskbråckig av att skanna av alla tak och väggar efter spindlar. Jag ser dom direkt, eller jag glor så länge tills dom syns.
Vita tak underlättar. Jättemassormycket.

Vi kommer att få toksnyggt i stugan. Fräscht och fint. Me like.
Bastun är en timrad historia, rätt dyr men värd varenda spänn. Används minst 5 ggr i veckan.
Dasset är en timrad historia och väl varenda spänn den med. Fräscht och fint. Spindeläckel syns mot det vita och kan hållas i skick av lasersiktet Ulrika.

Gräsmattan innehåller spindlar, även mossmattan och skogsmattan. Vi har skogstomt. Innehållandes spindeläckel. Gillar inte det men vad kan jag göra? inte ett jota.
Blir dyrt att Radarspreja tomten dagligen. Inte nyttigt heller. Och jobbigt.

Sa jag att jag hatar spindlar?
Inte?
Nå, jag hatar spindlar. Sådär nu har jag sagt det!

Inaffsädd får todej!

12 kommentarer:

  1. Hihi, här är en till med spindelfobi!!!
    Åååh bastu är ju sååå härligt *avundsjuk* ;) !
    Det blir nog jätte fint i stugan när det blir färdigt :) !

    SvaraRadera
  2. Är det så att det finns mycket mer spindlar i Norrbotten (för visst är det Norrbotten?) än vi hqar här söderöver? Visst händer det att man ser en spindel nångång men inte kryllar gräsmattan av dem iallafall...

    SvaraRadera
  3. Tack :) jag är som sagt värdelös på sånt! Men skönt när den äntligen är på plats ;) !
    Haha, ja jag har fått ha luckan öppen!!! För annars fattar dom inte att dom kan gå igenom!!! Men jag hoppas att dom ska lära sig till sist, fniss!

    SvaraRadera
  4. Jösses - jag blir trött bara jag läser om alla dina renoveringsprojekt!

    Vi håller endast på med en renovering - av badrum. Och det räcker vill jag lova... =)

    SvaraRadera
  5. Lrika...

    Var skall jag sova när du lär mig att äta surströmming????

    SvaraRadera
  6. vi kan starta hata-spindelklubb....jag har ett underbart gammalt brygghus på min tomt som jag så bäädly vill inreda...men det är fullt med äckelpäckelspindlar där inne...så jag vågar inte. radar bara do so much, sen kommer asen tillbaka....huga.
    jag är med en brun ochbeige-tjej...allt här är vitt brun beige...

    SvaraRadera
  7. Spindlar är vidrigt. Hemskt. Fruktansvärt läskigt och äckligt. Och ja, de finns överallt!!! Mina ögon dras till dem var jag än är.
    Jag hatar även den lilla hemska kvisten på tomaten, den där som hamnar i vasken och som skrämmer livet ur mig för det ser ut som en spindel.
    Usch, hatar hatar hatar spindlar!!!

    SvaraRadera
  8. Gillar inte heller spindlar, inte ormar heller och inte getingar och inte mygg och inte....kommer inte på nåt mer nu. Jag gillar djur som det går att gulla med och klappa på, fyrbentingar som skäller, jamar, gnäggar eller bräker, that's it.

    SvaraRadera
  9. Spindlar är inte min favorit heller...*ryser*

    Önskar dig en jättefin tisdag,kram Pia

    SvaraRadera
  10. Uuuuuuuuuuuuupp och hoooooooooppa.
    Ser väldigt kul ut med så många bokstäver i upp och hoppa.
    Det ser nämligen helt fel ut.
    Det struntar jag i. :-)
    God morgon Lrika.

    SvaraRadera
  11. Tittar in och önskar dig en trevlig dag :) !

    SvaraRadera