onsdag 3 juni 2009

Hallå, här är jag igen! ;)

Nu sitter jag och surfar mobilt utifrån stugan. Maken installerade modemet som först trilskades, så svordomar uttalades. Telia låg ett tag pyrt till men efter att ha påtat ett tag så kom vi igång, med toksnabb fart ;)
Ja, någorlunda snabbt iaf, tillräckligt för mig. Jag är lycklig och glad för att det funkar och för att lindra abstinensen ;)

Det regnar hos oss idag, ibland rätt kraftigt. Vi var iland idag en sväng för att åka och hämta andra laptopen som varit till datordoktorn i Haparanda.
Nu är den ok och färdig att säljas, vi har tillräckligt många datorer har vi insett. Vi var också för första gången in på Ramallah (det heter nog rajalla och betyder På gränsen) idag, detta köpcenter på gränsen mellan Sverige och Finland. Har handlat på Alko samt ingenting mer... bara en sväng för att kolla, nu när de flesta folket är någon annanstans.
Sen for vi hem och jag letade några papper, blev då säker på att dom nog var i stugan ändå, men nu inser jag att här är dom inte!! Alltså inte på stugan, måste nog hem imorgon igen, men då en snabbis.

Jag behöver lite lugnt ett tag, ryggen är ond som ögat och orken begränsad. Behöver en dag härute i det tysta med minimalt att göra, max lite bloggning *vift vift*
Nå, jag får fara hem och fixa det där med papperena, jag ska ta ut en pärm och jobba på vår livsmedelshantering, flödesscheman etc.
Lite pyssel bara och sen ut igen.

Katterna skuttar glatt ut och in, ofta ofta. Deras svängdörr går nästan utan avbrott, dom måste ju se att allt är ok, både ute och inne. Hela tiden. Dom har varit trötta idag, det blev mycket för dom igår. Dom fick resa, Homer sket som vanligt i buren, sen fick dom springa upp i träd och som tokar överallt. Det blir man trött av, särskilt som deras försäsongträning har varit att sova.

Nu ska jag ut på en bloggpromenad i regnet som smattrar så mysigt mot taket...

Fridens ävribaddi!

7 kommentarer:

  1. Låter så skönt!!!
    Längtar efter lugn och sommarro jag med. Mycket!

    SvaraRadera
  2. Får vi se lite vackra bilder snart måntro?

    Hoppas ni har det riktigt skönt. Klart ni har förresten. Bada för mig är du snäll *badkruka*

    SvaraRadera
  3. Ja vad glad jag blir att du kan surfa! :)
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. önskar er en trevlig vistelse på ön. Kramisar kerstin j.

    SvaraRadera
  5. Kan riktigt se katterna glädje när de får springa som de vill. Vilken lycka för dem!! *ler*

    Tycker inte alls att regnet smattrar så trevligt mot taket. *sur*
    Iofs så hör jag inte det eftersom jag bor längst ner i ett hus med tre våningar, men jag hör regnet smattra ilsket mot balkongräcket.
    Tycker det räcker med regn nu. Det hindrar min golfkarriär!! ;)

    Ha det gott där ute på ön!!
    Kramis

    SvaraRadera
  6. Nilla, sommarron väntar jag också på.. ännu har det mest varit kaos ohc oro, men ron kommer det vet jag ;)

    Ann-Louise, vackra bilder kommer, när nåt vackert att fota finns ;) här är ännu okrattat, oplanterat och allmänt kaos. Bättring kommer dock...

    Pia, jag är också glad. Lycklig nästan, inser därmed mitt beroende ;)

    Kerstin. Tackar, önskar dig själv en härlig sommar. Jag ringer dig någon dag snart. Kram!

    Truddelutt. Jo, katterna är superlyckliga, springer ut och in. Hela tiden. Dom betar och springer upp och ner i träden ;)
    Nu regnar det inte längre, bara blåser. kallt och kuling *muttrar*

    SvaraRadera
  7. Du har rätt i att man blir rädd när man känner sig riktigt nere. Rädd för att fastna där nere. Jag skriver i bloggen - inte allt, men en del. Har min bästa kompis som får lyssna på mig och sen hopps jag ju på att få komma till psykologen snart. Det SKA bli bra!
    Tack för att du stöttar!
    Jag hoppas du får vila ut och att ryggen lugnar sig lite.
    Kramar!

    SvaraRadera