fredag 19 juni 2009

En lugn dag, waow..

En lugn dag har startat, följt av en lugn kväll. Skönt. Behöver lugnet och stillheten just nu.
Vi är väldigt stolta och tacksamma att frystömningen gick så bra igår.
Fantastiskt med gasmasker. Kände inte ett dugg.
Jag gjorde tårta igår kväll. Av köpt botten. Inte alls så gott som hemgjord. Jag kände dock inte för att göra någon tårtbotten igår. Förruttnelsen tog liksom över, så vi ombestämde oss.
Tårtan gick att äta, vi har provat. Två gånger ;)
Tur det, för den behövdes.
Mums.
Filibabba.

Vi gödslade lite här på gräsmattan, både på stugan och hemma. Snart kommer saftigt mumsigt gräs att fylla våra gräsplättar...
Eller åtminstone hjälpa dom stackars grässtråna som finns, och kanske utöka med ytterligare ett par.
Vi har s.k skogstomt. Innebär lite gräs, lite sand och en hel del moss-sand-gräs-barrblandad yta.
Inte för att det gör så mycket, men lite mer gräs vill vi ha. Bra för kubbspel och annat.

Dagen idag blir lite lugnare. Maken har farit iland för ett kort pass av uppspikning av brädor till underspikningen. Fast jag vet inte riktigt hans tideräkning. Den är olik min. En snabb sväng till båten som han säger tar en timma tar minst tre. Alltså tre timmar som syns på klockan.
Maken ser inga timmar. Han bara gör snabba svängar.
Idag blir det nog en snabb sväng iaf, för han ska spika lite på vår kaj.
Vi får väl se.

Jag har tänkt gå på bloggrundor, har knappt haft tid att se på datorn ens, så nu måste jag försöka ta igen den tiden ;)
Så.....
Ha en GLAD MIDSOMMAR!! Härmar Nilla

8 kommentarer:

  1. FåR ÖNSKAR ER OCKSÅ EN RIKTIGT GLAD MIDSOMMAR
    Just nu så regnar det, men hoppas att em. blir solig.
    Kram Ulla

    SvaraRadera
  2. En bra gräsmatta för kubspel måste man absolut ha!!
    Själv hoppas jag på mycket kubspel i sommar. Blev inget sådant förra sommaren. :(

    Trevlig Midsommar!!!
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Haha, ja sovande katter är perfekta att fotografera ;) !!!

    Ha en riktigt trevlig midsommar nu :) !

    SvaraRadera
  4. Ha en underbar, lugn och skön dag idag! Jag ska också ha en lugn och skön dag. Lite dans kring stången och lite promenad, men sen - slappa!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Glad Midsommar kompis!!!
    Många kramar till Lrika från Acka.

    SvaraRadera
  6. det var jag som var anonym på det förra inlägget.kerstin

    SvaraRadera