måndag 8 juni 2009

Ahh... pustar ut..

Efter diverse händelser har jag nu beslutat att när jag ska bedöma tidsåtgång ska jag dubbla allt.
Jag menar alltså att om jag tror att ett ärende ska ta en timme ska jag räkna med två, och sen njuta av all bonustid.

Ett snabbt besök hemma kan ta fyra timmar. Hemma gick det fort och bra. Sen tog allt tid. Skulle skicka ett paket mot postförskott och detta tog 40 minuter. Det var fel på Icas skrivare, och efter samtal inom butiken och sen till posten centralt kom man till slut fram till att det var bytt färgpatron men ej dragit bort skyddstejpen. Hm, kändes sisådär produktivt.
Medans jag stod och väntade ringde Maken och frågade efter någon såg.
Visste jag var vi hade någon?
Nej, jag har noll koll på sågar, däremot spetsar och linnetyger har jag rätt bra hum om var dom finns.
Det frågade han dock inte efter.
Utan sågar.

Resultatet blev att jag fick åka och köpa en såg och köra hem den till Maken. En liten omväg som tog 50 minuter.
Till slut var jag dock på väg till vår båthamn, då ringer Maken igen. Det har skådats en vit båt och en karl på vår kaj ute vid stugan. Maken ville att jag skulle ringa när jag kommit fram och landat på holmen.
Det gjorde jag. Kunde tala om att jag inte sett till varken karlar eller vita båtar, vilket jag tyckte var bra. Okända karlar göre sig icke besvär säger jag bara. Jag skjuter skarpt. Vi har faktiskt luftgevär *nickar*
Fast det är klart, jag kan inte ladda det själv så ev. karlar som läser detta och har tänkt hälsa på utan att ringa före, glöm vad ni just läst *ger order*

Nu sitter jag och väntar på diskvattensvärming del två. En disk avklarad och nästa på gång. Det blev inte diskat igår kväll och det straffar sig nu.
Vädret är soligt om än inte så himla varmt att man vill slita av sig kläderna precis. Det vill jag iofs aldrig, men jag hade kunnat vilja..

Nu ska jag hatta omkring en stund hos mina bloggvänner, för att se om ni haft lika spännande som jag har haft det idag.
Jag har lite svårt att tro att någon kan matcha postombudsbesök, skyddstejpar och mysko karlar med vita båtar, men jag vill ändå kolla! Under har ju hänt!

5 kommentarer:

  1. Hoppas det känns som semester, även om du värmer diskvatten;)

    SvaraRadera
  2. Lite vin på en måndagskväll; because you're worth it!!

    SvaraRadera
  3. Jag matchar allt i din historia.
    Dessutom har jag ont i ryggen så jag härmas verkligen.
    *ler utan egen fantasi*

    SvaraRadera
  4. En mycket bra idé med att räkna med att allt tar dubbelt så lång tid ;) ! Tänk va mycket bonustid du kan tjäna med det :) :) !

    Jösses va mycket fina grejer du syr *imponerad* !!!
    Själv är jag värdelös på att sy. Så jag beundrar verkligen människor som kan :) !

    SvaraRadera
  5. haha vad härlig du är! Blir glad här hos dig,kram kram

    SvaraRadera