onsdag 10 juni 2009

Dagen går mot sitt slut

Snipp snapp snut så är dagen slut.. som det så vackert heter. Eller vackert och vackert.


Vädret har varit varmt och soligt, gäller att passa på då regnet skall komma imorgon. Har krattat lite, så mycket handlederna pallat och städat dasset. Handlederna värker så jag blir tokig, säkert pga krattningen.
Dasset är fint och någorlunda rent. Har sprutat Radar så spindlarna håller sig undan, nytt vatten, nytt spolvatten (med såpa) och lite godare lukt.


Annars så har dagen varit lugn för mig. Jag riktigt suger åt mig lugnet som en svamp. Har längtat efter detta så länge att jag bara förundras över hur härligt livet kan vara.....

Maken har varit produktiv och duktig så det förslår, målat och spikat hela dagen och är fortfarande hemma i något slags flow av arbetsiver.
Ska bli spännande att se hur det ser ut därhemma nu med utbyggnaden relativt färdig och nästan färdigmålad.
Imorgon bitti, tidigt, ska vi hem båda för att köra lastbilen till verkstan, jag ska köra en tvättmaskin och sen ska vi ut till stugan där Maken ska försöka snickra lite på kajen. Om vädret tillåter alltså.

Nu ska jag gå och koka mig en tekopp, lägga mig i soffan med en god bok och softa tills Maken kommer ut. Han ringer alltid före så jag kan beställa vad som ska tas ut, t.ex smör och bröd ;)
Jättefiffigt system. När det går den här vägen, jag beställer och han fixar.
Igår hade han en Pizza med sig ut och jag kunde pussa honom bara för tanken.... kan hoppas på en hamburgare ikväll då, jag har inte lust att laga mat alls.
Kanske ska tipsa honom om hur sugen jag är på en hamburgare, hur lääänge det är sen jag smakat en ... *listig*

Fridens ävribaddi!
;)

8 kommentarer:

  1. Låter som ni har så mysigt!
    Men varför detta krattande hela tiden?

    SvaraRadera
  2. Nå?
    Hur gick det?
    Blev det ngn hamburgare??
    Eller hade han helt enkelt med sig Gordon Ramsey hem som lagade en 5-rätters??
    *nyfiken*

    SvaraRadera
  3. Tjolahopp tjolahej.
    Bara jag....
    Vaken och vill ha kaffe. :-)

    SvaraRadera
  4. Tjolahopp tjolahej.
    Bara jag....
    Vaken och vill ha kaffe. :-)

    SvaraRadera
  5. Nilla. Tja, varför ständigt krattande ;)
    Grejen är att det är inte mycket krattat egentligen. Bara jag i små stunder. Vi var ju sent ute så det börjar bli långt gräset så nu nöjer vi oss med att kratta där det är som mest.

    Gräset vill gärna dö annars, vi har dåliga mattor med mååånga björkar..

    Annika. Nix inga hammisar, dock palt som vi stekte.

    Annika. Tjolahopp själv, gånger två.. varför skickade du två gånger? Och varför publicerade jag båda?

    Svåra livsfrågor ;)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Mmm hamburgare lät inte alls fel, fniss!
    Var rädd om handlederna... Vet hur ont man får av sånt jobb. Men va duktig man känner sig efteråt ;) ;) !

    Jag tor att Homer tycker att "katten" är jäkligt stor och ful, fniss!

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  7. Haha, jag fixade din länk på min sida! Så glömde jag ändra url till mitt. Så nu står det Nettis och DITT url på kommentaren haha! Förlåt, fniss!!!

    Den här gången blir det riktigt!

    SvaraRadera