tisdag 16 juni 2009

Uppe sen länge

Ja bah typ steg upp typ halv sju bah ;)

Ovanligt att gå ut på nätet så här sent på dagen, känns konstigt. Och många kommentarer har jag fått, ska kommentera dessa i sinom tid. Måste först berätta att jag varit till tandläkaren imorse kl. 8. Inte så där jättekul om jag säger så. Kan inte säga att jag hatar tandläkare som jag hatar spindlar men jag hatar att gå till tandläkaren.
Hade ett hål och två frakturer.
Jag går varje år eftersom jag har sådana tandproblem, jag äter mycket medicin som har försvagat mina tänder. Sen gnisslar jag ju tydligen värst i hela länet, har bettskena som hjälper jättebra men inte helt. Biter visst ihop dagtid också. Därav frakturerna.

På torsdag nästa vecka ska allt åtgärdas. Borra på tre ställen, helt okul kan jag säga.
Och ont.
Eftersom jag biter så hårt har jag stressat tänderna och deras jäkla nerver så jag har tandvärk även utan tandvärk om ni fattar vad jag menar. Jag har varit flera gånger akut för att laga hål som inte funnits, men det har känts som stora kraterhål.
Hatar mina tänder och dessa jäkla besvär jag dras med.

Sen har vi varit på banken på möte, för att diskutera försäkringar och pensioner nu då Maken är egenföretagare på heltid. Tidigare när han var anställd så hade han ju skydd, nu inte.
Jag är inte så mycket skyddad alls, får inte ha livförsäkringar pga mina dödliga sjukdomar diskbråck och fibromyalgi *ironisk så det dryper*
Så om jag dör så märker Maken inte så mycket det ekonomiskt (jag hoppas verkligen han märker det i övrigt), medans jag får gå från hem och hus... Så detta möte idag resulterade i ett nytt möte i augusti, för att sen mynna ut i ett möte med ytterligare en tredje person. Nå, det ska göras..

Har nu varit och fikat med Maken och han har skjutsat mig till båthamnen.
Jag var alltså ensam i båten på väg ut och blev därför blästrad i ansiktet av all sand i båten. Har numera yberslät hy. På gränsen till ung igen. Tog solbrillorna trots avsaknad av sol för att skydda sikten.
Härute kändes det varmt inomhus, kanske pga att det ute är hela 10 grader och hård nordanvind. Inne var det 15 så det som kändes som värme känns nu kallt och resulterar i att nu eldas det.
Jag fick landa båten på en trähög *hm...host* så båten tippade nästan när jag skulle ur så turligt nog pga min smidighet så föll jag inte rakt i vattnet utan på ytterligare en trähög.
Endast ena fossingen fick en vattenskada.
Skon torkar nu under kaminen.
Och sittdynan.

Då tänkte jag nästan att jag ska ta itu med disken. Fast det känns lite för kyligt ännu ;)
Kanske jag ränner på en bloggrunda först.
Jag tror det.
Det känner jag för.
Tar del ett nu, sen måste jag ladda datorn och tar andra halvan sen.
Himla besvärligt den biten, laddningen. Vi är ju van att datorn är på hela dan, bara att gå och sätta sig.... nu lever vi stugliv och då får vi ransonera. Thats it!

Ha det härligt i vackra vädret, och om ni inte har det så ha det härligt i det mindre vackra vädret.
Verkar bli detta hela midsommar för oss *suckar*

Fridens!

9 kommentarer:

  1. *inge avis alls...-fnyser, å stampar me foten* på Acka...... *förstår nu va du mena med grillningen*

    Meeeeeeen, ja kan sitta här själv jag... mmmmmmmmmm *snyftar*

    SvaraRadera
  2. Läser ditt inlägg och blir påmind om vilken tur jag har med mina tänder *tacksam*
    Tycker verkligen synd om dig. Tandläkare står på ngt sätt för smärta och tom plånbok...

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Vad modig du är som sätter dig i båten ensam! Jag har sån frespekt för vatten/båtar att jag närmast kan säga att jag är fobisk. Skulle nog (tyvärr) inte ens längre våga ta en Finlandsfärja...Och du, frakturer i munnen, det låter allt annat än kul. Jag skickar en stor chokladask och ett fång rosor bara till dig!

    SvaraRadera
  4. Grrr...

    För dessa försäkringsregler. Som om man inte vore värd något för att man dras med sjukdom eller skador...

    Grrr igen...

    SvaraRadera
  5. Tandis är INTE kul men ett nödvändigt ont. Jag har dåliga tänder fast jag inte äter någon medicin. Har alltid haft och kommer väl alltid att ha. Inte ett dugg kul. :(

    Det är tur att du är så himla smidig! Kan tänka mig att vattnet uppe hos dig är en aning för kallt att ta sig ett dopp i. :)
    Tokiga du. :D

    Kramis

    SvaraRadera
  6. Men åh vad jobbigt med dina tänder,själv gillar jag inte alls att gå till tandläkaren,men ett ont måste! Har oxå en bettskena för att jag biter i hop så mycket,får oxå tandvärk trotts att jag ej har hål. Min tandläkare rådde mig till att använda bettskenan ibland även på dagen tex när jag ser tv eller sitter vid datorn.

    Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Usch och fy för såna besvär med garnityret. Och frakturer i käken! Det låter kanske värre än det är?
    Och att vissa inte får ta försäkringar eller försäkringar på sämre villkor är helt enkelt FÖRJÄVLIGT!!!
    Om nu inte privata försäkringsbolagsjävlar går med på det borde de få lägga ner! Det är diskriminering om du frågar mig!
    Och varför används inte skattepengar till sånt här???
    Alla medborgare i Sverige är ju lika mycket värda, SÄGER DE JU!!!

    SvaraRadera
  8. Snäckan, ,jo tacka din lyckliga stjärna som slipper detta extra ontet.

    Ann-Louise, tackar för blommorna, dom var jättevackra. Chokladen är redan slut tyvärr.
    Ang. modig och modig. Jag grät första tiden. Båtar var jag fullkomligt livrädd för. Vatten likaså.
    Jag vande mig. Jag var tvungen att börja köra för att annars slog jag sönder ryggen. Maken som då var en sambo krävde också att jag kunde.
    Nu kan jag köra racer.
    Älskar friheten i båten.
    Däremot kör jag inte ensam till nya ställen. Kan ej köra om det är 40 meter djupt *det är sant jag lovar, jag har prövat*

    Anna. Visst är det sjukt! Bara för att jag icke är arbetsför och har diagnoser så tecknar ingen försäkring med mig. Fast Ace gjorde det så jag har lite iaf.

    Truddelutt. Det är tråkigt att ha dåliga tänder vad det än beror på. Och dyrt. Och ont.
    Ja, visst är det tur att jag är så vig att jag lyckades undvika plurret. Vi har rätt kallt överallt just nu. 8 grader imorse. Vattnet är nog knappast varmare...

    Pia. Bettskenan är fantastisk. Jag biter ju också även dagtid så det är kanske något för mig också. Ju ondare jag har desto mer biter jag ju ihop. Kroppsvärken hör ihop, liksom i symbios med käkarna...

    Nilla. Jag har fått frakturer i tänderna inte i käken. När man biter ihop så hårt som jag gör så biter jag sönder fyllningar och dom måste ju lagas sen. Och borras så dom gör ont dom med dom rackarna.
    Och visst. Lika värde, ja tjena! Inte för sjuka iaf. Ska prata mer med banken så kanske dom kan hjälpa till.
    Jag har ju inte dödliga sjukdomar så jag tycker ju att jag har ett liv framför mig jag också. Jäkla skitbolag säger jag bara!

    SvaraRadera
  9. nej det här med tänder är skit o piss...jaghade inte varit på femton år, och hade tolv eller tretton stora hål för några år sen...hm....det tog stora bett i min skrala kassa, och ont som fan gjorde det..även om dom lagade med laser som ska vara "smärtfritt"

    HATA tandis. nu har jag inte varit på länge igen...säkert två år eller så. men jag har ju panikångest.. och det känns som att min tandläkarskräck skulle förstöra mitt tillfrisknande så jag väntar tills jag känner mig mer stabil.

    jag har med lite psyk-ont i tänderna, och sen blir det inget av det.

    kram

    SvaraRadera