torsdag 11 juni 2009

Full rulle och raka rör...

..har gällt idag. Vi ställde mobilen på halv sju. Halv sju var vi trötta. Vi ställde mobilen på klockan sju istället. Då var vi fortfarande trötta men då var vi tvungna att stiga upp. Då regnade det. Mycket. Det gjorde det inte halv sju *fattar piken Murphy*

Hem i flygande fläng, lite lagom blöta av regnet. Båt och regn innebär blöta *erfarenheten strålar* , det luktade blöta får i bilen. Hm... blöta får.. nå, nog om det!
Först på färgaffären och köpte mer färg. Sen hem och jag satte på en tvättmaskin medans Maken körde lastbilen till verkstan. Jag for efter maskinpåsättningen och hämtade honom. Sen drack vi te och åt rostade mackor. Sen följde timmar av målning, svetsning, handling, trädgårdsarbete, röjning och dammsugning inne innan vi kl. 14 var tillbaka på stugan igen.

Då blev det strålande sol. Ryggen var paj så jag stapplade stel som en pinne omkring och gjorde upp eld, värmde diskvatten (orkade inte diska) fixade fika innan jag kraschade på soffan. Lite piller och vila gjorde biffen och vips var jag ute och övervakade Makens stenbumlingknuffning. Med hjälp av spaklyft och järnspett har diverse stora stenar förpassats från vårt planerade kajunderlag till sidorna, sen följer en massiv ansträngning att förpassa en otrolig massa mindre stenar som stöd upp mot kajunderlaget (men dock senare... typ om en vecka).

Det var svettigt. För Maken. Jag agerade tyngd på spaklyftsstenen.
Jag är tung.
Jag kommenterade till Maken att jag förstod hur tacksam han var för att jag är så tung, en spädis hade ju inte varit till någon nytta alls, och jag är säker på att han höll med fast i det tysta *självsäker och förnuftig*

Imorgon har jag en lugn dag härute. Maken ska hem och bygga vidare samt måla.. På lördag ska han hjälpa kollegan T att bygga veranda på hans stuga. Imorgon kommer kollega T och hjälper Maken med några stoora stenar. Det är bra när man kan hjälpa varandra. Fast vi får nog mer hjälp än vi ger *inser*

Hoppas era dagar varit förnöjsamma. I solen eller regnet eller var ni nu hållit till. Jag har ju upplevt mycket idag, väder samt krafttagsmässigt så jag är både nöjd och trött.

Det kostar på att ligga på topp!
;)

4 kommentarer:

  1. Hjälp vad ni sliter! Ni är avundsvärda! Inte mycket till semester (fast ni verkar ha ett skönt liv;)

    SvaraRadera
  2. Uj, uj, uj, som vi säger där jag kommer ifrån.
    Hoppas ni får chans att gôtta er lite snart.

    SvaraRadera
  3. Tänkte återgälda besöket i min blogg:) Kul att titta in hos dig. Trodde först du bodde i skärgården här - hos mig. D v s västkusten. Men Sveriges skärgård är ju nästintill oändlig :)

    Kommer tillbaka!
    Ha en bra kväll

    SvaraRadera