söndag 7 juni 2009

Ryggeländet

Tackar för alla fina tahandomdinrygg-kommentarer. Tyvärr har jag inte levt enligt det konceptet.

Idag har vi varit hemma för att fylla lastbilen med skräp. Detta gjordes trots onda ryggar (maken hade också ont efter gårdagens kajrivning) och vi hann halvvägs då lastbilen började strejka. Bakgavellyften gick inte att köra och då upptäcktes att något stjäl ström från batteriet så ett batteri till blev tomt på fyrtio minuter. Maken fick spel och lät finnhumöret leda honom med dålig stämning som följd *underdriver*


Nå, med hjälp av traktorn fick vi igång lastbilen så vi kunde flytta den. Den behöver dock doktor som vi hoppas få hjälp av snarast. Lastbilen behövs ju så innerligt väl just nu, virke ska inhandlas, fisk ska forslas och diverse annat...
Så det blev inte gjort idag det som tänktes, men nu är vi ute igen, vi har fikat och vilat eller mer sanningsenligt sovit en stund.
Det är ganska kallt väder även om det nu är soligt och vackert ute. När vi kom ut igen var det 15 grader i stugan så då krävdes det en rejäl brasa som gav oss på tok för varmt istället ;). Det gav en viss dåsighet som resulterades i en sovstund.

Nästa projekt ikväll är en grillning av fläskfile och grillade grönsaksknyten, till det serveras stekt rösti.
Vi struntar i bastun ikväll och ska bara ta det lugnt.
Imorgon blir en lugnare dag för mig. Jag ska iland en sväng och skjutsa hem Maken, sen åker jag ut direkt för att senare på dagen åka till hemmahamnen med båten och hämta Maken och hans virke som ska bli vår nya kaj.
Så en kort sväng iland och en lång dag med softning framför mig. Gott om tid att blogga och hälsa på ordentligt hos er... det har varit så hektiskt kring utflytten iår, ovanligt faktiskt men det beror nog på den sena utflytten. Vanligtvis flyttar vi ju ut tre veckor tidigare och nu är det mycket som händer samtidigt.

Hoppas ni har det gott alla och att ni tar vara på det vackra sommarvädret *ironisk*

Fridens!
;)

5 kommentarer:

  1. Ligger sommarstället på en ö? Jag misstänker att det är så, men frågar ändå...
    Och ni bor nära havet till vardags också?
    Du har säkert berättat tidigare men mitt närminne är kasst! (Jag har stressat sönder det eller nåt...)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Gud vad charmig du är när du är sådär ironisk....
    *ler stort*
    Här har det minsann varit finväder hela dagen.
    Det har INTE blåst.
    Inte alls.

    *ljuger illa*
    Kram, kram!!

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du inte har lika ont idag och att veckan startar med ett leende

    SvaraRadera
  4. Ajaj aj aj var rädd om era stackars ryggar!
    Hoppas som sagt din måndag blir lugnare så du får chans att vila upp dig!

    Min man är oxå finne,fast har inte så mycket humör som din :) Men bastu gillar han,konstigt va??

    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Låter mycket men samtidigt härligt. Att flytta till sommarboet sådär. Åhh, snart är det sommmarlov!

    SvaraRadera