torsdag 4 juni 2009

En innehållsrik dag!

Idag är en dag med varierat innehåll.
Det trevliga som inträffade var ett långt och trevligt samtal med Annika (Acka), det blev ett ganska långt samtal om ditten och datten. Om dryga två timmar räknas som ganska långt ;)
Det var då inte ett pinsamt tyst och lite trevande samtal, utan rakt på och himla kul med många skratt och fniss..
Vi avhandlade bloggar och magar, maxitrosor och bröstförpackningar ;)
Tack Annika för en otrolig trevlig stund i min annars rätt kaotiska dag!

Kaotisk var ordet ja. Maken åkte hem imorse för att göra diverse grejer, bl.a för att leta ett viktigt papper jag förlagt. Han var allvarligt oroad. På många sätt. Diskussionerna gick höga och heta. Papperena återfanns till slut, jag hade kastat dom i papperskorgen i kontoret, tänkte kasta några andra papper men kastade fel. Förlåt igen Maken min, det ska nog aldrig ske igen. För många ansvarssysslor på din fruga kan resultera i slängda papper är sensmoralen...

Maken ringde sen på eftermiddagen. Fruktansvärt arg, finnhumöret var i sitt esse. Makens pappa är från Finland men min Make och hans bror talar inte finska alls, och många andra än finnar har humör men detta är finnhumör.....
Han var vansinnigt irriterad. På allt. Lastbilen startade inte. Ena batteriet hade laddat ur. Varför? Ingen aning. Han joxade och trixade men fick inte igång den. Det var därför han for hem. För att köra fram och tömma lastbilen som är full med 600 liters fiskbingar. Sen skulle han och köpa virke till vår bro till fiskberedningen samt åka och köpa mjärdar. Han tänkte också svänga förbi glasmästaren för att visa upp de sönderslagna rutorna som tjuvjävlarna lämnat efter sig.

Igår när jag körde mellanbåten hem såg jag på ekolodet att det bara var fyra dm djupt när jag körde ut från hamnen hemma, Maken trodde jag kört fel och inte efter prickningen. Idag mötte jag honom på vår kaj när han kom hem och jag såg direkt finnhumöret skina som en gloria. Vår nya propeller för 2500 kr ska kastas till bottnen (viktigt att den kastas just i havet för Maken) för den tålde inte att ens köra i lite sand och dy. Maken körde idag i just detta och propellern var förstörd. Jävla skit. Skulle vara så himla tåligt, ja tjena!

Och idioterna i hamnföreningen som prickat så dåligt, prickarna driver med blåsten och strömmarna så nu har Maken ringt och sagt upp båtplatsen!
Helt riktigt egentligen. Det är landfasta kajer, vid lågvatten tar jag mig inte i båten själv, utan han måste köra ut båten och köra till en lastkaj så jag kan ta mig i. Det är två meter från kaj till fören! Så nu är vi utan båtplats där, och Maken har kört till närmaste båthamn (där vi också har båtplats) nu för att få skjuts hem och hämta bilen. För som det ser ut nu så tar vi oss inte hem med båt imorgon, så här lågt vatten har Maken aldrig varit med om, vi ser stenar som han aldrig sett för. Och han är född här!

Ingen bra dag för honom kan jag säga. Och särskilt som vi har lite bråttom med vissa saker, byggnationen av fiskberedningen ska vara klar om två veckor. Sen ska vi köra skräp och bråte till tippen, antar det blir fyra-fem lass och då har vi en stor lastbil, ingen fjesbil..

Samtalet med Annika var alltså extra välkommet. Kul att pratas vid när man "känt" varandra ett tag via bloggen. Det är ju inte säkert att man gillar varandra IRL bara för att man gillar läsa varandras bloggar, men jag gillade henne. Helskarpt. Jättekul var det..

Nu ska jag försöka hinna runt på en bloggrunda innan batteriet i datorn tar slut, här är el-ransonering som gäller *googlar på pris på fler batterier..*

10 kommentarer:

  1. Vad kul att få träffa en bloggarkompis live. Har sagt det förut. Andra bloggare KÄNNER man ju IRL...
    Hoppas lantlivet har varit/är snällt mot dig.
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Det är fler och fler som tar kontakt IRL!
    Låter roligt!
    Man lär ju faktiskt på något sätt känna folk fast de är ute i cyberspace. Och de finns ju på riktigt också...

    SvaraRadera
  3. Men oj! Lite vin ikväll kanske...?

    SvaraRadera
  4. Men så långt samtal hade vi ju inte.
    "Bara" två timmar....;-)
    Märkte du att barnen var ganska snälla under tiden???

    Tack själv!!! :-D

    SvaraRadera
  5. Vilken dag! Skönt du fick ett trevligt samtal iaf, som lättade upp allt annat galet.

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Men oj oj vilken dag! Hoppas din fredag blir lugnare!
    kram från mig//Pia

    SvaraRadera
  7. Hej svejs! sorry att jag inte lämnat några kommentarer... är inne i nån jämarns skitperiod nu så jag har inte orkat :0) livet har sina upp å nergångar...
    Kramiz på dej!

    SvaraRadera
  8. Ho ho?????
    Du har väl inte trillat från bryggan???
    *ringer 112 ifall att*

    SvaraRadera
  9. Oj, vilken dag. Men vad kul att prata med en bloggare! =)

    SvaraRadera