fredag 5 juni 2009

En snabbis hemma

Alltså en bloggsnabbis, om nu någon snuskis tänkte annat...
Vi har varit och införskaffat lite grejer, ska hem och hämta plantor bl.a. Jag köpte bambujalusier och myrr, det senare är vi i akut behov av. Vi har myror som bestämt att stacka till det mot vår stubbe, samt under vår grillplats. Det ska stävjas i tid det som stävjas ska bli (egenhändigt påhittat ordspråk).

Nu ska vi bara fylla bilen och sen ska vi ut igen för att kratta och lövblåsa, har köpt en lövblås som ska vara fiffig så vi får väl se.
Vi ska svänga förbi varvet också och införskaffa nya batterier till vårt lilla vindkraftverk, fyra för att vara exakt.
Jäkla dyrt att ha sommar säger jag bara. Sommar är dyrt i drift. Åtminstone för oss..

Nu ska jag hastigt och lustigt dra vidare, men jag kan ju gå in när jag vill nu när jag har mobilt bredband *stolt*

Så vi ses senare!!
;)

7 kommentarer:

  1. Skulle inte du vila när ni flyttat ut? Eller så var det jag som skulle vila, eller iallafall längtar efter det...
    *blandar eventuellt ihop oss*

    SvaraRadera
  2. Äntligen!!!
    Du lever.
    *ler med hela ansiktet*

    SvaraRadera
  3. YES, för mobilt bredband! Det har vi i lapptoppen (jajaaa, vår bärbara laptop då). Maken tar den med sig nu när han far bort o jobbar nästa gång. Mindre bra. Kraschar vårt internet som har hänt en o annan gång är vi utan helt. Annars kan man alltid tillgå mobilwebben.

    SvaraRadera
  4. ååååhhh.... gillar din lilla elefantväska! SÅ söt!!!

    SvaraRadera
  5. Jag följer med dig hit :-)
    Har varit lite frånvarande ett tag men ska försöka ta igen det.
    Så fiiiina saker du gör!!! Avis för att inte jag kan göra sånt...

    Hoppas du får en skön helg och att vädert blir bra.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Nilla. Ja, det var visst tänkt så.. ;) men det kommer väl..

    Annika, klart jag lever. Vi skickade hem 112 när dom kommit efter din påringning. Riktigt oroliga var dom ;)

    Kvasthilda, jag är jättenöjd med vårt mobila bredband, det går riktigt bra faktiskt.
    Elefantneccesären var jag nöjd med också..

    Lotta, det är bara att komma! jag visar vägen ;)
    Alla kan sy sådär, bara man har intresset så kan man göraa det mesta tror jag..

    SvaraRadera
  7. Oj! Hihi!! Får erkänna att jag tillhör de snuskiga för jag hann tänka en del innan jag började läsa ditt inlägg *rodnar*

    Kramis!

    SvaraRadera