lördag 6 juni 2009

Nationaldagen!

Nu är ämnet som rubriken anger uttömt *flinar*

Uppe i ottan var vi. Maken vaknade av pinknödighet, stannade då upp och eldade. Så jag steg också upp och sen sov vi en stund i soffan. Mysigt att snooza med kaminens knastrande.

Igår blev en hektisk dag, vi for till grannstaden för div. inköp. Allt tar längre tid än man trott så vi var väl ute igen kring halv fem. Då stapplade jag omkring och planterade lite blommor, bl.a blåbärsbuskarna. Måste köpa lite mer plantor till veckan. Och mer jord.
Maken har nu åkt hem för att försöka tömma lastbilen, hans kollega T kom förbi strax efter redo att börja riva kajen... Så Maken kör ett kort ryck hemma och sen kommer han ut för kajrivning. Jag värmer vatten för disken just nu, en skön stund på dagen. Det är sex grader varmt, sol och jäkligt kallt. Även inne. Det betyder eldning.
En lugn dag för mej är det tänkt. Min rygg tar slut direkt, igår var hemsk, orkade inte ens blogga på kvällen. Och då fattar ni så hemsk ryggen är ;)

Idag ska jag bara kratta lite, det går hyfsat om man kör korta stunder. Kratta är inte kul men man står rak när man gör det, vi har inte heller höga krav på absolut lövfrihet precis. Ett måste det med. Med en Make som har tusen järn i elden, en Hustru som är sjuk så kan man inte göra allt med perfektion.

Även om jag kommer nära i allt jag gör *ljuger så jag tror mig själv*
Ulrika den perfekta kallas jag av dom som känner mig.
Tyvärr känner jag nog ingen då, när jag tänker efter....
Jag är så ensam....
Tur jag vet hur perfekt jag är, och allt som jag presterar.
Annars vore det synd om mig..
"Det är synd om människorna sa Strindberg".
Det var säkert det här han menade egentligen, synd om perfekta personer som mig....
Säkert var det så.
Japp.

Inaffsädd!
;)

7 kommentarer:

  1. Du ÄR helt perfekt Ulrika!

    Inaffsädd!

    SvaraRadera
  2. Men humöret verkar det inget fel på i alla fall.

    Ha en bra Nationaldag, Ulrika!
    Kram, Anna

    SvaraRadera
  3. Du är perfekt, precis som du är!!! Så det så!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Här är det ganska lugnt egentligen, inte så mycket firande precis för det klarade vi ju av igår. Maken jobbar o sönerna sover fortfarande, så det är jag och hundarna som tittar på allt det blå-gula här hemma, mer blir det inte idag.
    Men du, kratta och dålig rygg är ju ingen bra kombination. Du tar det väl väldigt lugnt och försiktigt?!
    Har precis hällt upp en mugg kaffe, önskar jag kunde sitta och titta ut över havet och dricka mitt kaffe samtidigt...*drömmer*
    Oj det här blev en hel uppsats!
    Ha en jättebra dag och ta´t lugnt!

    SvaraRadera
  5. Svenska nationaldagen blir aldrig som den norska...här kan man inte ens dricka kaffe i egna trädgården utan finkläder på stora dagen. Att kratta lite, tycker jag låter bra.

    SvaraRadera
  6. Hej vännen! Tack för din fina kommentar. Kändes skönt att läsa det du skrev. Jag hoppas jag också ska "hitta ut" och må bättre till slut.
    Provklickade på min mail och det blev skumt hos mig också. Adressen är: fibrodagboken@gmail.com
    Tack för dina tankar. De gör gott!
    Hoppas du har en härlig lördag!
    *kramar om*

    SvaraRadera
  7. Tack Nilla. Det värmde!

    Anna, humöret ibland i topp ibland inte ;) hyfsat idag iaf.

    Agnetha, tack för de orden...

    Sussie, mja inte så lugnt med krattningen idag som jag tänkte. Ikväll ajaj..

    Kerstin. Norrmännen hyllar sin dag mer än vad vi gör... vi är inte lika stolta kanske.. Nu har vi ju helgdag så det ändrar sig kanske med tiden..

    Snäckan, jag är säker på att du hittar ut också. Du är en stark kvinna som klarar allt...

    SvaraRadera