söndag 28 juni 2009

Förkylning i värmeböljan....

....har det svagare könet fått. Maken är i risigt skick. Ont i halsen och allmänt krasslig är inte kul i högsommarvärmen.
Det struntar förkylningar i.
Dom kommer när dom känner för det.
Jag är frisk som en nötkärna. I perfekt skick. Bättre begagnad, nästan i nyskick.
Förutom svettig.
Så svettig att jag snart rostar, så här nära havet. Sju meter för att vara exakt, är det till havet och jag förväntar mig en fin rostbränna om ett tag, om värmen fortsätter.
Och fräknar. Jag får massor av fräknar sommartid.
Jag har ju alltid fräknar men får ännu fler, särskilt på fingrar, händer och förstås ännu fler i ansiktet.
Ganska snyggt med fräknar nästan på nagelbanden. Och ovanligt.

Igår kväll skedde ett litet missöde. Allis fick ett piggil och hoppade upp på en sockerlåda vi har som hylla, där rev hon ner en ljuslykta, eller tre st egentligen. Det var ett brak utan dess like. Sa Maken.
Jag sov.
Vi såg film, fast jag sov film mestadels.

Maken väckte mig och sa att Allis har rivit ner halva kammaren. När då? frågade jag sömndrucket.
Maken satt som ett frågetecken (Eh, i förrgår?)
Tänk er en ljuslykta med tre separata ljuslyktor som hänger i en ställning, som rasar från två meters håll. Glas gick sönder, metall som klingar mot varandra, katt som kutar som en tok ut så det smäller i kattluckan. Tre meter från mina öron. Det lät ordentligt.
Sa Maken.
Jag hörde inte ett ljud.
Så hade jag varit ensam hade jag stampat barfota i glaset helt ovetandes vid riktiga läggdags (inte falska läggdags som sker i soffan framför tv´n).

Jag är komplicerad.

Sen inatt har jag visst snackat lite igen ;).
Känner mig riktigt på gång, cool och kräjsi i sängen, aktiv och sensuell på alla sätt, intellektuella samtal vid dygnets alla timmar, en perfekt kvinna som är på G alltså.
Maken har haft svårt att sova med både kryp och halsont, så han har legat och vridit och vänt sig i tre timmar innan han somnade.
Jag somnade direkt.
Tydligen så hade jag legat snett i sängen med huvudet på hans sida, armen över ansiktet och snarkandes som värsta karln. (Själv tror jag det är ont förtal, för jag erkänner bara kvinnliga små söta snusningar när jag sover)
Han skakade försiktigt i mig och sa - Kan du vända dig lite, du snarkar faktiskt ganska mycket?
Jag hade visst svarat - Ja du är inte så himla dålig du själv heller! (jag är säker på att han tyckte jag sa det kärleksfullt, fast han kallade det att jag halvfräste)

Med tanke på att jag inte hörde något tidigare på kvällen av brak och samtal, och sov som en stock från det huvudet lades på kudden, och Maken legat vaken så är det nog troligt att jag yrade lite.
Jag är komplicerad. Jag sa ju det.
Och intressant.
När det vill sig. Då kan jag orera på om ditten och datten, helst i sömnen och utan att ha en aning om det dagen därpå.
Ska bli spännande att se vad jag hittar på i samtalsväg härnäst.
Kan bli vad som helst känner jag.

Spännande att leva med, ingen natt är den andra lik liksom.

Nu ska jag gå och inspektera kajen. Maken kämpar på i sakta mak, med hjälp av magnecyl och trots sitt risiga skick.
Kajen är snart klar, lite räcken och en landgång så är detta projekt i hamn (i hamn...så vitsigt va ? ;))

Fridens ävribaddi!
;)

4 kommentarer:

  1. Har du lite rött hår också? Det är det vackraste jag vet. Och så fräknar förståss!

    SvaraRadera
  2. Men då är han inte döende iaf så som alla andra karlar tycks vara när de får en förkylning. Du har haft tur. :)
    Syrran och jag brukar kalla det en manlig förkyling eftersom det är detsamma som en näradödenupplevelse. Stackarna ;).

    Jag är helt säker på att dina små nätta nattliga snusningar kändes som snarkningar i din mans öra eftersom han är förkyld. Allt kan kännas jobbigt då och småsaker blir större än vad de egentligen är.
    Eller så är det så att han har lock för öronen och hör sina egna snarkningar bakvägen på något märkligt sätt. Säkert bara inbillning att han var vaken. ;)

    Kramis på dig!!

    SvaraRadera
  3. Jag tror precis som du att det bara är kvinnliga små söta snusningar som hörs.

    Maken feberyrade nog bara... =)

    SvaraRadera
  4. Hej fina du!
    Vad härlig du är!! Ler och skrattar högt för mig själv när jag läser ditt inlägg!! :) :) :)

    Kram Pia

    SvaraRadera