onsdag 24 juni 2009

Fiskarhustrun igång

Vill passa på att tacka alla som bidragit med era fadäser så att jag känner mig mindre ensam, jag är alltså inte ensam som gör så himla dumma saker ibland. Jag är liksom otänkt ibland. Tackar och bockar, det känns lite bättre nu.

Maken var ute hela natten och fångade strömmingar. Nu står vår personal och knivar ner den så vi kan salta sen.
Kniva betyder häruppe att huvudkapa och dra tarmen. Sådär, nu kan ni nåt nytt underbart fint att berätta för era vänner på era sommarfester ;)

Saltströmmingar ska huvudkapas och så ska man tarmdra.

Lägg den meningen på minnet!
Garanterat bra stoff på middagen med grillat och vin.
Nu har jag knivat en timme, vi har ny personal så man vill ju kolla lite extra från början, men ryggen säger stopp så jag har gått in för att blogga lite.
Vilken skillnad att blogga från hemdatorn. Rena racern och stor skärm, för stor skärm egentligen, hälften är ju tom...

Sen ska vi ut till stugan igen, när strömmingen är nersaltad, äta lite och så ska Maken iväg och fiska mera.
Jag blir då ensam. Ensam på holmen. Ensam hemma.
Skönt ibland, särskilt på sommaren. Solen var uppe och det var dagsljus hela natten.
Det är det jag älskar mest med våra somrar häruppe. Ljuset.

Jag kan trippa ut på lätta steg, trippa ut på landgången och gå på uthuset själv.
Inte så himla kul när Maken jobbade natt om höstarna.
Jag är otroligt mörkrädd.
Inbillar mig värsta scenariot som pågår i skogen utanför stugan.
Inbillar är ordet.
Fast jag tror ju nästan på det. Och katterna som springer in och ut, det smäller i luckan hela tiden så jag tror att någon går på altanen.

Nu är Maken hemma nattetid, förutom nu under strömmingsfisket. Ikväll ska dom ut tidigare då han kommer nog hem kring midnatt. Fina fisken tycker jag.

Nu ska jag gå en bloggrunda på racerdatorn, så vi ses hemma hos er ;)

1 kommentar:

  1. Ett råd?! Skaffa en porta potti, hihi! Jag skulle ALDRIG våga gå ut ensam mitt i natten!!! Så om jag så skulle kissa i en spann i vardagsrummet, så skulle jag gjort det ;) !!!

    Jag gillar inte strömming ;b ! Massor av ben, som jag avskyr, fniss!

    Kramis!

    SvaraRadera