måndag 8 juni 2009

Måndagen börjar bra ;)

Sol och vackert väder. Hela 8 grader imorse, kors i taket. Bådar gott, kanske det blir uppåt 12 grader mitt på dan *ironisk*
Det är finare idag, lite varmare och solen skiner så jag ska inte ironisera för mycket. Lagom är bäst!

Är nu hemma och väntar på att Maken ska komma hem med lastbilen och med virket, måste vänta så han har back-up om lastbilseländet stannar igen.
Vi har fått tid till lastbilsdoktorn på torsdag så det känns skönt. Vi har så himla bra verkstad här på byn och det är mycket värt.

Jag har fixat Makens licensansökan samt packat och slagit in paketet på det objektiv han sålt. Maken säljer ut sin digitala systemkamera just nu, han har så dåligt samvete för att en sån fin kamera bara ligger pga tidsbrist. Så vi tänkte köpa ett mellanting istället, inte billigaste kompaktaren utan en med lite mer..... *flummar ut* jag kommer faktiskt inte i skrivande stund vad det var vi tänkte köpa *inser*
Det blir en ny kamera, med sökare och som är bättre än den lilla jag har. Den är liten men inte så pytteliten som den jag har nu. Så där beskriver jag den, och så får det vara bra med det. Jag förstår att ni brinner av nyfikenhet på våra planer men ni får ge er till tåls ;)

Jag väntar alltså på att få åka ut igen. Jag ska in på apoteket och bolaget men sen är det direkt ut som gäller.
Där ska jag , spetsa öronen nu.....

-diska ett par gånger (stor disk väntar)
-kratta om jag orkar
-plantera några mindre krukor
-dricka te
-läsa bok
-slappa

Eller så tar jag bara och väljer de minst ansträngande *känner*

Vi får välan se.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar