torsdag 28 april 2011

Stackars, stackars mig... Jag har ONT!

Det är synd om människorna sa Strindberg och då skulle han tycka ännu mycket mer synd om mig idag.
Jag har sån tandvärk.

Har fått en akuttid. Imorgon. Känns skönt att få ett dygn till med den här värken.

Jag tycker jag skulle vara van att ha ont men tandvärk är från hell gånger tusen.
Förmodligen har jag var bakom en tand. Till. Det blir i så fall tredje tanden på knappa två år. Är inte det märkligt?


Jag måste ju ha någon sjukdom på något sätt.
Jag har dåliga tänder, dåliga gener förmodligen plus alla mediciner jag äter som ger muntorrhet. Men varför kommer allt nu?
Jag är olycklig.
Vill bara gråta, har knappt sovit något i natt för att det spränger i hela käken. Lite svullet är det också, inte som förrförra sommaren då jag såg ut som en hamster men jag kanske kommer dit.

Äta är inte ens tänkbart, särskilt inte varmt. Då eskalerar värken katastrofartat.
Jag frågade Maken om han kan älska mig med löständer, alltså att jag har löständer inte han, och det sa han att han kunde. Det var ju bra. För snart har jag slut tänder.
Detta är tanden precis ovanför där den första tanden satt, alltså inte första som jag fick i min barndom utan där den första som drogs ur satt. Femte tanden från mitten räknat.

Och inte hjälper Panodil heller särskilt bra. Skulle ha haft mer kraftfulla doningar.

Som kokain eller nåt liknande. 
Det kanske skulle hjälpa. En stund.


Snart kan jag smälta vem som helst med mitt tandlösa leende.
Jättekul.
Inte.
Nu går jag och gräver ner mig.
I soffan med elfilten och tycker synd om mig själv... när jag kommer åter är jag kanske mer tandlös och mindre värkbesatt. Kanske. Hoppet finns ännu kvar...


Uppdatering: Dom ringde nyss från tandläkaren och jag fick en ny akuttid, 16.30 idag och dom skulle ringa om det kom ytterligare en bättre tid. Vill ju helst få det gjort så fort som möjligt för det blir värre hela tiden..

8 kommentarer:

  1. Aj, aj, aj!
    Tanvärk är värsta värken!!! Jag tycker jättesynd om dig. Många gånger (eller varje gång jag gör om någon gammal lagning) så förbannar jag dessa tänder och önskade att jag hade mångdubbla uppsättningar tänder...som en haj. Själv har jag tandläkarskräck och fasan kommer över mig varje gågn jag ska dit även om det bara är till tandhygienisten. Dyrt är det också.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tur i oturen lite grand i alla fall att du får komma idag. Det är konstigt, men tandvärk förstör allting för en, det går inte att glömma för en sekund ens en gång.
    Och så när dom har bedövat och grejat så är det över, det är i alla fall ganska fantastiskt!
    Jag tycker synd om dig!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Säger som Gafflan, jag är så harigt rädd för tandläkaren att om jag någon gång får tandvärk tror jag att jag hugger av huvudet på en gång. Stackars, stackars dig! Usch så dumt och hoppas, hoppas att de kan fixa värken utan att ta tanden.

    SvaraRadera
  4. Men fyy! Tandvärk är ett elände. Stor kram!

    SvaraRadera
  5. men stackars deg!! synd att du inte bor gjärdsgårds...har knark som tar kål på det mesta :))

    SvaraRadera
  6. Aj, aj, aj... stackars dig.
    Jag har aldrig haft tandvärk så, men jag har haft ont efter att jag dragit ut tänder och jag kan tänka mig att det är lika vidrigt. Hoppas att det blir gjort snart och att de hittar en ännu bättre tid!
    /Nillas trädgård

    SvaraRadera
  7. Lycka till! Jag har haft den turen att ha bra tänder, jag biter så jäkla hårt så min tandläkare sa att jag kan skratta mig lycklig över att jag har så bra tänder, annars hade hela skiten gått sönder!!

    SvaraRadera
  8. Gud va fruktansvärt med tandvärk,stackars dig,vilken tur att du får komma idag då...Jag har oxå dåliga tänder,så snart finns det åtminstone två som kommer med löständer..haha...Lycka till vännen och en stor kram till dig!!!

    SvaraRadera