lördag 5 september 2009

*orkar inte hitta på en rubrik*

... men jag orkade skriva så mycket iaf. Konstigt.

Idag har jag absolut inget driv alls.
Nytt?
Nej, gammal skåpmat.

Imorse for Maken till båten på Marinan, vi har starka vindar och högvatten och båten riskerar att ställa sig på kajen.
Några timmar senare var det dags igen, då följde jag med för att på hemvägen kolla in en toastol.
Det är ju lördag för tusan.

Vi stannade på Coop och spanade in toastolen. Vi har en gammal som vi tänkte sätta in i toan ute i fiskberedningen. Om det inte funkar har vi ett alternativ på Coop för vettig penning.

Jag har dock städat kattburarna idag, särskilt Homers nerskitna bur, och dom ska sen stuvas undan på ett ställe som knappt finns (förråd).
Ute blåser det ganska rejält så då tänkte jag passa på och tvätta Makens fiskekläder.

Jättekul helgnöje som ni hör.
Svårt att toppa det hörrni.
Skura kattskit och hantera fjälliga kläder *funderar på om det finns bättre helgnöjen...??*

Sen tänkte vi göra palt.
Äkta pitepalt, inte som i receptböckerna utan som "äkta pitebor" gör den. Inget jävla kornmjöl utan rent vete ska det vara, jag känner ingen som använder kornmjöl men det står i alla recept men det ska ni strunta i om ni vill ha riktigt god pitepalt *och hör sen!!*

Mums kan jag tillägga.
Jag gör jättegod palt.
Det är då synd och skam att det är så jäkla jobbigt att göra. Maken engageras till potatisskalning och smetomrörning. Även hacka fläsk blir hans jobb.
Sen gör jag själva paltarna.
Sen är det ju enkelt.
Koka, koka och sedemera äta.

Jag känner mig i risig form just nu. Ont överallt (skyller på blåsten), det värker i ena axeln upp mot nacken och ryggen förstås, så allt går extra tungt. Jag önskar så att jag fick uppleva en lång period av lite mindre värk och lite mera ork.
Jag skulle betala ganska mycket för en sån period, minst en visdomstandsutdragning som ska kosta mig 5863 kr!! Jag byter gärna en utdragning mot en bättre period.

Funderar på att gå upp i syrummet och se om jag kan trolla fram lite sylusta. Kan plocka undan lite och göra fint så det blir god skaparmiljö däruppe. Kanske smeka lite tyger och drömma fram kommande alster.
Ja, Annika *går upp ett liljeholmens* kanske t.o.m börjar sy din ängel. Det är faktiskt kul att sy dom, det är ganska mycket handsömnad som man kan göra framför tv´n och det behöver jag.

Kanske änglarna kan locka fram min lust?

Ska banne mig prova.


Fortsättning följer....

4 kommentarer:

  1. Ja, eller också skaffar du dig en sådan där Änglahund, som vi har.
    (Se min profilbild).

    De piggar upp. Och jag tror att dina katter skulle bli riktigt glada... ;)

    SvaraRadera
  2. Gå upp och sy lite. Lägg sen ut resultatet på bloggen så vi får beundra!

    SvaraRadera
  3. Inget vidare när man känner sig sådär... Men såna dagar kommer ibland. Blä får man säga då. Och bryta ihop och komma igen!

    Hoppas solen skiner på dig idag och att det har slutat blåsa!

    SvaraRadera
  4. Ja det är svårt med väderomslag... Då blir värken genast värre.
    Hoppas att det känns bättre när du får pyssla lite med sygrejer och tyger :) .
    Kram till dig och dina små!

    SvaraRadera