söndag 27 september 2009

Fiskarhustruglamour

Nu är fisken här. Jag har ringt alla på min ringlista, alla rensare och gallrare är på väg.
Vilket innebär en tidig kväll. Najs.
Jag är liksom inte gjord för att vara uppe till sena natten.
Jag är mera en "snoozapåsoffanmedhalvlyseklockanelva-typ".

Detta är nu turligt nog bara en period, kör med nedräkning redan nu : fyra veckor kvar.

Att gå ut och ta på sig stövlarna och "galon"förklädet kl. halv ett på natten är inte så roligt som ni kanske tror ;)
Däremot är det desto skönare att stega in ett par timmar senare, steka pyttipanna eller koka te och krypa upp i soffan och låta sig bli nannig.
Det är skönt.
Och mycket mera min stil.
Mycket mera jag.

Vad är väl Hollywoodlivet som rik hemmafru jämfört med att få ynnesten att leva ut lite fiskarhustruglamour?
Själv har jag njutit av en dusch idag. Alltså njutit.
Läänge och noggrant, med peeling och hyvel som grädde på moset.

Vanligtvis under fisket så tar man en snabbdusch alternativt att man gnuggar händer och armar hårt och intensivt i hopp om att få bort värsta fisklukten. Sen kraschar man i säng.

Inte idag.
Har t.o.m noppat ögonbrynen.
Bara en sån sak.
Och jag gjorde det alldeles själv, smorde in fejset med hudkräm också, kändes som siden när jag var färdig.

Det är fiskarhustruglamour.

Alternativt en våtservett och en doftgran fastknuten runt halsen.

3 kommentarer:

  1. Sista meningen är obetalbar! Jag DÖÖÖR!!

    SvaraRadera
  2. Jag instämmer med Osloskånskan! Doftgran är ju ett sjukt underskattat smycke. Måste omedelbart besöka statoil och skaffa mig lite wonderbling.

    SvaraRadera
  3. Doftgran ÄR ett underskattat smycke! Det har du rätt i!
    Både vackert och praktiskt i vissa situationer.

    Finns även i flera variationer, inte bara granar utan allt möjligt.

    Bara en sån sak!

    SvaraRadera