fredag 18 september 2009

Trött efter valsen

Japp, helt slutkörd efter en snabb vals med dammsugaren.
Då är man på topp.
Jag är glad för att jag inte tillhör de tränades skara, för då skulle jag vara skitledsen för att orken är borta.

Det är bara det att min ork är ännu bortare.

Som när jag var på ryggis för massor av år sen. Vi testades först och jag låg så långt utanför konditionsskalan att det knappt gick att räkna ut.
Jag hade långt dit.
Efter fyra veckor och tre fyspass om dagen hade jag nått längst.
Jag hade gått från "utanförskalan" till "väldigt låg kondis"

Stolt ögonblick *torkar ögat*
Stolt.

Nu är jag tre snäpp under där jag var vid intestningen.
Säger en del va?
Nå, soffan väntar, en tekopp och en bra film, där ska jag ligga och duga!

Ingen kondisträning idag inte.
Knappast imorgon heller.
Eller ever.
Typ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar