torsdag 3 september 2009

Tvättberget minskar..

.. jag har tvättat som en tokstolle senaste dagarna och jag kan nu med glädje berätta att den tvätt som nu finns ryms i tvättunnan!
Bara en sån sak!
Full tvättunna är ju blahablaha. Det trista är ju när man har en full sopsäck och sjutton påsar med tvätt som trängs i duschen.

... och ändå har jag inte hämtat sängkläderna från stugan, då rackarns så blir det sopsäckstvätt igen *förtränger*

Jag har just skjutsat Maken till båten, han ska köra den till Marinan. Fint väder har vi och jag fick just avstämning på Coop.
Ni vet avstämning? Kassören skannar in kort och belopp och vips så är det avstämning. Med bävan travar man upp grejerna i fasa att man glömt något.
Jag är noggrann med skanningen men jag är ändå rädd att jag skjutit någon vara och eftersom jag är så virrig glömt notera om varan registrerats.

Jag var en fantastisk och utmärkt kund. Hade alla rätt!
Mja, kanske inte att han uttryckte sig som att jag var en utmärkt kund precis, det är ju förväntat men jag tycker jag är excellent iaf.

Jag är en virrpanna.
Av högsta grad.
Det har inte bättrat på sig trots nya medicinen som jag trodde skulle göra underverk, göra mig piggare och mer alert.
Ja, tjena!

Jag är piggare än en död, mer än så blev det inte.

Man får vara glad över det lilla.

Vad har då gjort att jag känner mig som en virrpanna?
* jag kan stå vid spisen och ändå glömma äggen så att dom kokar i 25 minuter.

* jag kan fylla en tunna med vatten och glömma den på så att en kubik rinner ner rätt vid plintarna på stugan.

* jag glömde äggen gången före ovanstående äggkokning (som skedde igår), då glömde jag dom så att jag kokade dom nästan en timme.

* sen var det flera saker till, dundertabbar men dom har jag glömt för tillfället, återkommer senare......

Tja, det är livet för en Ulrika, mitt i livet eller lite på slutet vad vet jag, virrig någonstans i Sverige.
Utanför Kalix tillägger jag. Det VET jag däremot. virrig är jag inte!

Ännu....

;)

4 kommentarer:

  1. "Full tvättunna är ju blahablaha."

    PRECIS så, sister!

    /Rana, som tvättar just nu

    SvaraRadera
  2. *skrattar*

    Jag har den exakta adressen till dig om du behöver den vid senare tillfälle.
    Bara så du vet. :-)

    Kram.

    SvaraRadera
  3. Ägg kan vara synnerligen traumatiskt att ha att göra med. Speciellt höljet, om man säger.

    SvaraRadera
  4. Ja, fast det finns en sak som är ännu värre när tvättberget minskat. Och det är att strykberget ökar.

    Moment 22 liksom... ;)

    SvaraRadera