söndag 27 september 2009

Härliga helg!

Enda gången på året då det känns riktigt härligt med helg. Fisket innebär att helgen är en uppladdningstid, det handlar om att tvätta och vila, allt annat får vara till senare.

Det är trålstopp fredag och lördag, vilket innebär att det är ledigt fredag em till söndag kväll.
Fredag så tar vi hand om torsdagens löjrom, lördag städar vi renseriet (tar max 1 timme) och annars ingenting.
Vi hyrde film i fredags, Johan Falks första i denna omgång av sex stycken filmer.
Trodde vi.
Vi fick film nr 2 istället. Fodralet stämde men inte filmen.
Vilket innebar att vi igår fick 1:an gratis.
Fredag hämtade vi mat på kinarestaurangen. Mumsigt värre, hämtades hem till soffan där vi inmundigade denna läckerhet.

Igår var Maken till stugan och lagade vår nya kaj (tack för några veckors stadga innan högvattnet gjorde så att den gick sönder), nu är den förankrad i stenar och i träd.
Jag gjorde ingenting annat än att köra tvättmaskiner hela dagen. Jo, vi städade ju renseriet men det är ju en enkel sak för där är det öppna ytor och fina material. Inte som inne där det är grejer överallt *muttrar*

Idag är Maken och trålar så vi steg upp 05.30, kokade en termos med kaffe och bredde mackor, sen la jag mig i soffan och slappade.
Nu ska jag och handla, lite inför veckan som kommer, mat a la pyttipanna, korv och bacon.
Lätt att laga och framför allt snabbt ;)
Här finns varken tid och ork till några gourmetmiddagar. Varmkorv utan något annat går också bra.
Bara det går snabbt.

Måste till apoteket också, tack för att jag är så före min tid, noggrann och förnuftig hela tiden. Inte är jag en slarvmaja som kommer på samma dag att någon medicin är slut. Inte jag inte *herregud blir chockad bara av tanken*

Jag delade i våra dosetter igår kväll, och upptäckte jag då inte att vi har slut på hela fyra mediciner?
Jo, det gjorde jag.
Makens medicin delar jag för tre veckor i taget, och då ser man ju snabbt vad som tar slut.
Fast inte jag. Jo, jag ser det men när de tre veckorna är över så har jag ju glömt det.

Ikväll är det fisk här igen. Full rulle och raka rör alltså.
Ny vecka och nya tag. Jag är glad att jag klarade första veckan utan ryggskott el. likn. Det gäller att vila så fort man kan.

Sen så har jag tjänat i hop till två paket från Fabric Shack. Japp, det har börjat bra.
Nu syr jag ju inte så mycket, inte alls faktiskt, men när fisket sen är slut så har jag lite nytt att se fram emot.

Fridens till er alla!
;)

2 kommentarer:

  1. Det är verkligen full fart!!!
    Hoppas du hinner andas, ta det lugnt och njuta lite av hösten också!

    SvaraRadera