lördag 12 september 2009

Ond bråd död

Bakom skärmen har vi två modem liggande. Ett är internet och ett är ett trådlöst nätverksmodem.
Homer älskar dessa modem.
Att ligga på dessa är varmt och mysigt, fast dom är fyrkantiga och kantiga är dom ändå Homers passion.

Eller var.

Homer lever.
Det gör inte vårt trålösa nätverksmodem.
Orsak: Homer kräktes på det och vips så dog det.

Turligt nog så kräktes han inte på internetmodemet. Tack och lov!
Nå, Homer gick från att vara pappas stora starka Homerkatt till jävla kattjävel.
Nu ska modemet skruvas upp på väggen.
Då kan Homer ligga där bredvid om han vill men ännu har han aldrig kräkts upp mot en vägg. Därför är den tryggad där.

Så nu går det inte att sätta sig varsomhelst i huset och surfa.
Nu sitter vi vid stationära datorn och är tacksam för att det fortfarande går att surfa.
Och hoppas på ett kräkslut.


Undrar just varför katter spyr på för oss så olämpliga ställen?
Häromdagen så behövde Homer kräkas, jag hann putta ner honom från datorbordet och vad gjorde han då?

Han gick inte till en matta som man skulle kunna tro, utan till kabeltjorvet på golvet.
DÄR kräktes han.
Mitt i eländet.

Inte så himla lätt att torka upp spyor bland sladdträsket, men det gick. Är det inte mattor eller dukar så är det på modem eller kablar.
Himla märkligt.

Fast Homer är inte längre en kattjävel för Maken, för Homer är så himla gossig nattetid så Maken har gossat med pappas stora starka Homerkatt halva natten ;)




7 kommentarer:

  1. Förlåt att jag skrattar! Men ja...
    Ett av livets mysterier helt klart!

    SvaraRadera
  2. Homer är ingen bluff.

    Inte du heller.

    Högt BMI??
    Vad är det??
    :-) :-) :-)

    SvaraRadera
  3. Är det hår han kräks upp? Kanske dags att raka katten, som strff för att han spyr uppåt väggarna menar jag.

    SvaraRadera
  4. *gapskrattar*!!! Jag känner igen det sååå väl!!! Hihi ;) ! Tyvärr förblir nog det mysteriet olöst ;D !

    Va roligt att du oxå är med i utmaningen :) ! Ju fler desto roligare och spännande :) !!!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Sorry,men jag kan inte sluta le! Skulle inte alls le om jag var i dina kläder förstår att dn lilla godingen var kattjävel för en liten stund.....men sen är de ju sååå gosiga!
    Vilket knasigt ställe att kräkas på! Även i kabelhärvan....!
    Morris,vår katt,kräks väldigt sällan som tur är....vågar inte ens tänka på vad min käre make skulle kalla honom om han kräktes i modemet...

    Ha det gott,du skriver så bra!!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Men vad är det med katter och deras illamående egentligen? Jag har aldrig träffat en katt som INTE sökt upp just det allra olämpligaste stället att kräkas på. Min katt gillade att kräkas på nydikade bord, i mina skor och på strykbrädan.
    Den senare fick kläs om helt och hållet.

    SvaraRadera
  7. Haha... Tycks som om Homer lindat någon/några runt sin lilla lillklo... ;)

    SvaraRadera