fredag 11 september 2009

Ny bil idag?

Japp, troligtvis.
Lite märkligt att man säger ny bil när det är en begagnad och dessutom äldre än den vi byter in.
Men för oss är den ju ny.
Passar finfint i handsken.

Sen är det fredag.
Passar finfint det också, även för oss som ingen dagsrytm har, lite trist att lördag är ganska lik tisdag. I längden iaf.
Ganska fint med en tisdag som är som en lördag också *ambivalent*
Ni ser, komplexiteten *rätt ord undrar jag*

Funderar på en ny blogg.
Den ska isåfall heta Ulrikasyrotroligtnog, och där samla alla syrelaterade inlägg *moahahahaa*

Dom finns ju inte.
Syinläggen.

Syinlägg av idag tenderar att hamna under hadetänktsymenorkadeinte och det känns lite trist.
Om min energi kommer tillbaka snart så kanske jag gör så. Så kan jag ju länka till andra bloggen för dom som är intresserade.

Alltså för er som undrar varför bloggen heter ulrikasyr, vill jag bara berätta att när jag startade bloggen så trodde jag att jag snart skulle få upp ångan och fortsätta med mitt älskade quiltande *förklarar*

Vad ska då denna osyendes blogg heta?
Det har jag inte en susning om.
Kanske Ulrikas yr.
Gudarna ska veta att jag är virrig av mig.
Omgivningen börjar förstå dilemmat. Glömmer man äggen på spisen i en timma fast man inte är långt borta, glömmer man en slang på så att man tömmer en kubikstank med vatten så är man virrig.
Så är det bara!

Tja, detta är en virrig fundering jag fick för varje gång jag loggar in så känner jag samvetet hugga till. Ulrikasyr.. jojo, det var tänkt så ja...

Vi får se som sagt.
Nu ska jag gå ut och tömma bilen på våra saker, i hopp om att "nya" bilen hinner rekondas idag så att vi får tillgång till den.
Vi kör dessutom på ångorna.
När vi bytte förra gången så hade vi tamejtusan halv tank och fick en tom som utbyte, det ekade i nya tanken...
Det gör vi inte om.

Alltså kör vi på ångorna och tankar fem liter åt gången.. hehe..
sådana är vi!

Ha det gott så här på fredagseftermiddagen!
Yippijajej..

4 kommentarer:

  1. Varför dåligt samvete? Har du inte tänkt att sy i framtiden? Det är viktigt att ha visioner! Lycka till med nya bilen!

    SvaraRadera
  2. och jag tyckte vi hade en "ny bil" när nån påpekade att herregud det är en 01:a, fan 8 år gammal....
    men så länge det är en tvåtusentaletbil, så tycker man den är ny jue.
    nä jag har inte sett så mkt sy-tips här:-) men å andra sidan heter min blogg "gladmymlan" och hur jävla glad har jag varit siste tiden då:-)
    kramen

    SvaraRadera
  3. Ulrikasyr är ett namn som känns väldigt du. Vare sig du orkar sy eller inte.
    Vad annars?
    Ulrik asyr...
    Men då kan man ju tro att du är en assyrisk kille som heter Ulrik. Och det är du ju inte.
    Ul rik asyr...
    En rik assyrier som heter Ul. Då blir det också risk för felaktiga associationer.

    Ulrikasyr är bäst, tycker jag.

    SvaraRadera
  4. Kerstin. Ja! jag har visionen att komma igång igen. Namnet kanske kvarstår..

    Gladmymlan. Du har så rätt så, både vad gäller namn och bilar.

    Nilla, goa du. Tack för dom orden. Dom värmer.
    Det är ju sant också, jag känner mig som ulrikasyr fast jag just nu inte gör det.

    SvaraRadera