tisdag 8 september 2009

Tittat på bilar...

..och jaae, vad ska man säga.
En bil fångade vårt intresse, begagnad förstås, fyrhjulsdrift och diverse lull-lull.
Ett lull-lull var fjärrlås.
Mm, fjärrlås *dreglar*
Vi har inte fjärrlås på vår snikvariant av Fabia. Konstigt, det finns alla sorters antispinn, antisladd och olika säkerhetssysten, men inte fjärrlås.

Nå, denna bil var fin. Fast röd. Jag vill inte ha rött. Jag vill ha svart, passar bra ihop med de svartklädda figurer jag och Maken utgör.

Nej, vi är inte gother eller vad det kallas.

Vi är bara svarta plumpar. Dunderplumpar kan vi väl säga, det är mera rättvist att beskriva oss så. Svarta dunderplumpar.
Nå, vi ska klura på saken. Som vanligt får man ju skitdåligt med betalt för den bil man vill byta in.
Så det blir nog en begagnad bil, ett år äldre än vad vi har nu, fel färg men himla fin på alla andra sätt.

Nå, nog nu om bilar även om det säkert är fantastiskt intressant för er som läser det så går jag nu över till för mig mer intressant ämne. Sömnad.
Har jag börjat sy? Nej, inte precis.
Har jag röjt syrummet? Faktiskt. Otroligt nog.
Har jag några planer på vad jag ska sy? Jo, knepigt nog så har jag börjat rota i tygerna för att välja ut vad som passar bäst. Och trots hur många tyger som helst så saknar jag vissa matchningstyger. Jo, det är sant.
Så, jag väljer och vrakar.

Känns skönt att ha börjat rota åtminstone. Ett steg fram och inte två tillbaka, känns lite märkligt.
Fast hur fort kan det inte gå bakåt igen, det vill jag knappt tänka på.
Jag är dock glad bara att ha börjat greja lite, sen hur mycket det sys är en annan sak, det spelar ingen större roll egentligen, jag har saknat att ha mitt vanliga intresse och inspiration till lite kreativitet. Känns som om det har börjat väckas en liten gnutta iaf. Man får vara glad över det lilla...

Fisket börjar om knappt två veckor och då blir inget sytt eller grejat med på fem-sex veckor *suckar* så kommer jag igång lite före så är mycket vunnet.

Nu ska jag gå upp till mitt syrum och vraka lite mer, dyka i tyghögarna och välja ut några blå tyger som passar till varandra, samt några röda nyanser som blir fina ihop.
Lätt som en plätt.
Eller? *ödesmusik hörs i bakgrunden, typ som i en skräckis där tjejen går i mörka skogen ensam och det hörs mystiska ljud överallt*



*bilden (inlägget) tonar ut i takt med att jag loggar ut och stapplar uppför trappan*

2 kommentarer:

  1. *räcker upp handen*

    Jag vet!!!
    JAG VET!!!!!!!!!!!
    Vad du skall sy.

    Leta blå tyger Ulrikagumman min.
    Blå tyger. :-)

    SvaraRadera
  2. Hihi, jag har röd bil.
    Igår när jag var vid golfbanan så insåg jag att alla andra golfspelare hade silvriga bilar eller svart/mörkare metallicfäger. Förmodligen är jag ingen riktig golfspelare än då. Men min bil syntes iaf bland alla andra bilar. :)

    Japp nu är jag inne och läser efter ett längre uppehåll. Ska bli bättre på mina bloggbesök. Lovar!!!
    kramis

    SvaraRadera