fredag 4 september 2009

Åhhh metanol....

...mm. Nu tror ni kanske att jag menar Menthol men se det menar jag icke. Jag menar just metanol, vi har ju en Billerudfabrik i kommunen och just idag har vi fått uppleva ett metanolutsläpp.

Inte så himla kul kan jag säga.
Jag var till lab imorse för provtagning (vad annars?) och kände då att det luktade lite. En stund senare fick jag revidera det till mycket. Vi som då har alla fönster lite uppe eftersom det fortfarande är ganska varmt inne får ju då ynnesten att känna doften inomhus också.

Livet är en fest.
Lite illamående kan man bli, att få detta på kläderna eller huden (alltså för dom som arbetar med metanolet i fabriken) innebär många dagars skrubbande utan att det går bort.
Slänga kläderna är åtgärd ett. Sen försöka skura av sig det värsta men stanken får du gå med länge till.

Va glad jag är att Maken inte längre luktar illa. Han luktade sällan metanol men själva fabriksstanken går ju inte att få bort. Dom byter dessutom om i värsta stället på fabriken, så hemmakläderna luktar satan.

Nå, nu är det bara fiskstank som gäller. Luktar mycket bättre kan jag säga.

Nu ska jag gå och se på filmen vi hyrde igår kväll. Maken gick till grannen igår kväll och kom inte hem förräns efter 23. Då var jag sur och gick och la mig. Väl vetandes att filmen inte blivit lång innan sömnen hade inträffat. Jag avskyr att bara se halva filmer hela tiden. Sen skynda sig se andra halvan sen.

Maken som druckit kaffe hos grannen såg film till sena natten. Han kunde ju ändå inte sova, ej heller efteråt.
Jag kunde inte heller pga ljudet nerifrån.
Sen började jag fundera över när det var jag skulle till lab. Turligt nog steg jag upp och kollade och såg då att det var kl 8 imorse (timing?).

Det regnar och är trist, höga vindar utlovas och högt vattenstånd, det ska stiga ca 1 meter så vi blir hemma i helgen.

Nu ska jag mysa med Wallander en stund innan jag ens funderar över att göra någon av det mera nyttiga uppgifterna jag har *funderar nog länge känns det som*

4 kommentarer:

  1. Ta det bara lugnt och skönt idag. Inga måsten. De är bortblåsta.
    Jo, det blåser mycket här också.

    SvaraRadera
  2. Det är en sån dag idag, en "bara-vara"-dag.
    *dras mot soffan*

    SvaraRadera
  3. Softar inte alls.

    Bakar sockerkaka.
    Rengör marsvinsburar.
    Nynnar.
    Diskar.
    Jobbar sedan ikväll.
    Fast DET är rena semestern. :-)

    SvaraRadera
  4. Jag har just dammsugit klart. Hittade ingen skurmopp då förra användes till fryseskapaden och således kastades..
    Ingen ny har inhandlas.. Synd! (moahahahaa)

    Alltså blir det filmeftermiddag har jag bestämt.
    Nu är då dammråttorna ur andningsvägarna och så får det räcka. Herregud jag städade ju så sent som i maj...

    SvaraRadera