tisdag 29 september 2009

Idag har varit en spännande dag!

..nää jag skojade bara.
Det har varit en tradig dag, låång och pillrig.
Sen har jag legat lite märkligt inatt så jag har nackspärr.
Det känns inte så himla kul som man kan tro.
Tvärtom.

Vi blev klara i god tid, jag har en tjej som hjälper mig och som är jätteduktig och trevlig. Det är himla viktigt.
Maken har dessutom varit hemma och kunnat jobba han också.
Nu har både fisken och personalen kommit.
Skitfisk.
Mest strömming faktiskt, som i detta fall är fel fisk även om den vissa andra perioder är en bra fisk.

Nå, när personalen kommit så får jag det lugnt ett tag tills min expertis krävs och som jag berättat tidigare så är jag ju kunnig på allt egentligen, allt från fiskberedning till geografi och övriga kunskaper.
Nu lämnar jag gärna över fiskarna i andras mindre dugliga fingrar för att själv få ligga och glo på tv´n, där ska jag slappa tills jag inte kan slappa mer.

Jag hade först tänkt duscha nu under denna lugna period men det skippade jag snabbt.
Renlighet är kraftigt överskattat.
Lite lagom fisklukt från kläder och hud är bara ett tecken på glamour, och att det stinker lite håller borta både spöken och filurer.

Det är sant jag lovar.

Har man dessutom lite romkorn utspritt i håret hålls håret vackert och glänsande, precis som reklamen i tv´n.
Och prickigt.
Orange prickar.
Det är liksom något man får på köpet.
Huvudsaken är ju att filurerna skräms bort, samt att man blir vackert glänsande i håret.


*loggar ut och hämtar doftgranen*

4 kommentarer:

  1. Ägg i håret lär ju vara väldigt bra har jag hört. Höns- eller fiskägg måste ju gå på ett ut.

    SvaraRadera
  2. Smutsigt är sunt! För renligt kan ge allergier! *jodå*

    SvaraRadera