onsdag 23 september 2009

Bäkinbisnis

Skulle kunna kopiera texten, Fiskedag 2, gud vad trött jag är.... och bara byta ut dagens nummer ;)

Det är jobbigt i början för då är det ny personal som ska hitta en rytm som funkar bra. Sen blir det lite byten och flyttar för att allt ska löpa smidigt och fort.
Vilket det inte gör *hm*
Från början av fisket så är löjan inte så romstinn vilket gör det svårt att se skillnad på en hon och han. Det tar tid. Och vissa behöver mer tid förstås eftersom dom är osäkra. Det tar lite för lång tid.
Nå, nu har vi ändrat om lite så nu får vi se hur det går.
Det går säkert galant.

Sen så är varken Maken eller jag vidare bra på att chefa. Ja, jag är ju chefen hemma förstås och får alltid min vilja igenom och allt jag befaller gör Maken glatt och villigt *eller hur det nu var..*
Men chefa för andra.. mja, inte så himla lätt.
Vi är för veka och rädda för att såra.

Himla löjligt egentligen (såg ni så fyndig jag var, löjligt hehe) för det är ju vi som ska leda och fördela arbetet.
Så är det iaf. Något vi får lära oss med tiden. I år har vi riktigt mycket folk och det känns skönt, samt flera som vill komma men som vi inte har plats för.
Vi har fått några riktiga pärlor till arbetskraft som vi hoppas vi får tillbaka nästa år (om dom inte får något intressantare och mer långsiktigt jobb än att krama löja fem veckor per år... låter ju osannolikt va?)
Dom är jätteduktiga, arbetsvilliga, positiva och snabba. Full pott!

Nu är det ny fisk som tas omhand om, vi har just hunnit ta hand om den förra, städat undan och nu är det kaos igen.
Igår föll en tjej pga halkigt golv och det var läskigt. Det gick bra men det kan ju alltid gå illa när man ramlar och slår sig på ett hårt golv.
Golvet blir halkigt av fiskrom och fjäll, trots vårt nya acrodurgolv för 32.000 spänn *suckar*

Nu tänkte jag krascha i soffhörnet, glo på dumburken och låtsas att jag lever ett något mer glamoröst liv *går det undrar jag??*
Jag måste ut och hacka på trädgårdsmästaren som inte har varit här och klippt gräset varje dag hela sommaren. Nu har vi halvmeterlångt gräs på baksidan som man kan ramla omkull i och aldrig hittas mer.

Visst fan, det var ju hon Anka som hade trädgårdsmästare, själv har jag inte en endaste dräng som kan göra sådana göromål, och eftersom jag måste göra det själv så blir det inte gjort *säger hon som klippt gräset 0,75 gång i sommar (hann inte hela innan gräsklipparen körde fast och stannade och har inte börjat om igen)*



Äsch, vem vill ändå ha en massa pengar, lyxvillor och hembiträden? inte jag alls. Jag vill nog göra allt själv jag, och gärna lite mer också.

8 kommentarer:

  1. En liten lightvariant av pengar, lyx o hembiträden hade jag nog klarat...

    SvaraRadera
  2. Nej, vem vill leva i lyx...fy, vad jobbigt =D

    SvaraRadera
  3. nej gud bevars, jag skulle hellre stå o krama löja nånstans i sverige än att bli en "anka" och vara så i okontakt med verkligheten, spendera pengar på så oviktiga saker medans barn svälter ihjäl på gatan utanför typ...jag ryser av folk som har pengar men inte använder dom rätt:-(

    huga.
    kramen på dej fisk-tjej

    SvaraRadera
  4. Jag tycker nog att du verkar leva ett mycket bättre och mer innehållsrikt liv än den där Ankan alla talar om... ;)

    SvaraRadera
  5. Kerstin. Jag med!!
    ;)

    Nilla. Lagom är bäst.
    Lite mer än lagom skulle vara ännu bättre.

    Gladmymlan. Du har så rätt. Och tack för kramen!

    Anna. Ja, kanske det. Jag är då hyfsat lycklig iaf, även om några slantar till skulle vara trevligt, lite mer lugn inombords kanske.

    Pia. Tackar för den och kramar tillbaka!

    SvaraRadera
  6. God FredagsMorgon!

    Hur har du/ni det?
    Tänker på dig,kram Pia

    SvaraRadera
  7. HIhi, du är så rolig. *skrattar* :)

    Verkar vara mycket nu.

    Men du, vad händer med fiskarna sen då när all rom är utkramad? *nyfiken*

    Kramisar!!!!

    SvaraRadera