söndag 20 september 2009

Sicket elände!

Första fiskedagen och vi fiskar inte.
Klåparna på Marinan lyckades inte ens få båten att kunna köra framåt, otroligt.
Maken kom hem 23.30 igår kväll rosenrasande. Det är så himla dåligt skött så det kan inte beskrivas.
Vi åt och kom oss i säng vid halv ett.
Kl. 7 for Maken imorse för att hämta Marinans ägare så att dom kunde lyfta upp båten och jobba på den. Maken jobbar fortfarande.

Otroligt.
Att Marinan fortfarnade är i drift beror på avsaknad av konkurrenter, man får åka så himla långt för att kunna få sin båt servad så ingen orkar det.

Nå, ingen fisk ikväll alltså, jag har ringt alla rensare och avbokat. Imorgon verkar det då blir fiske av, om inget annat inträffar.
Vi förlorar mycket pengar på detta, men det är bara att bryta ihop och resa sig igen.

Nu har jag klagat av mig så nu ska jag ringa Maken igen och fråga om jag ska ta mig något att äta eller vänta på honom. Igår väntade jag hela kvällen, och kl. 23.30 började jag koka makaroner och steka korv ;)
Det var superbt gott.
Idag har han tagit personbilen så jag tar mig inte till affären, så ännu står det i stjärnorna vad vi ska äta.
Troligtvis mackor.

Hoppas ni alla har haft en bättre helg än vad vi har haft, att skratt har styrt er och inte raseriet *är fortfarande himla irriterad och väntar med spänning på att det ska gå över*

Tjillevippen!

7 kommentarer:

  1. Ibland är det verkligen skit!
    Dock inte denna helg här nere. Härligt väder och glada livsandar.
    (Samlar på mig så jag har lite när tillvaron rasar ihop igen.)

    SvaraRadera
  2. Monopol är aldrig av godo. Konkurrens är sunt!

    SvaraRadera
  3. åh så irriterande för er! fattar att man blir sur! själv har jag haft en slöar-dag där inte mkt hänt alls...kram på dej

    SvaraRadera
  4. Nilla, härligt att din helg varit bättre än min.
    NJUT!

    Kerstin, du har så rätt. Ett varv i närheten och det skulle vara helt annorlunda.

    Gladmymlan, Härligt med en skön slöardag för dig. Det förtjänar du!
    Kram tebax!

    SvaraRadera
  5. Köp ett kilo räkor, mumsa i er dem (med alla goda tillbehör), släng ner skalen i en påse som ni sen åker och dumpar hos han som missköter marinan. Helst om han har ett brevinkast i dörren, då häller ni liksom ner räkskalen därigenom, så de dimper ner på hallgolvet.
    Eller så får ni hälla ut dem på trappan. Eller öppna dörren och hälla på golvet.

    Vill du ha fler bra idéer får du höra av dig, i annat fall går jag och lägger mig nu! Jag är för trött för att skriva givande kommentarer...

    SvaraRadera
  6. Men nej va fasen!! Förstår att ni blir sura!
    Hoppas allt fixar sej nu!

    Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Agneta, jag tackar för alla goda råd och jag ska ha dom i åtanke i framtiden.
    Jag återkommer om jag behöver närmare hjälp
    ;)

    Pia, jo det är himla irriterande, men vi hoppas att det ska gå nu även om det kommer att halta.

    SvaraRadera