tisdag 22 september 2009

Fiskedag 2

Och gud så trött jag är.
Hade bra hjälp idag av tre trevliga tjejer, men det tog ändå lång tid. Ryggen orkar knappt någonting alls verkar det som.
Har legat ett tag och vilat på eftermiddagen.
Övrig tid har också varit rätt lugn.
Förutom snytningarna jag måste göra på mig själv.

Hur mycket snor ryms i en människa?
Bra mycket kan jag säga.
Blir det inte mycket bättre så måste jag söka lite hjälp, lite avsvällande skulle nog inte sitta helt fel.
Segt och eländigt, huvva va äckligt.
Ibland kräks jag nästan när jag snyter mig.
Himla onödigt och kräset, jag vet.

Kul med fisket för nu längtar jag till fredag. Himla mycket fredag ska jag ha.
Visst har vi rom att ta hand om men på kvällen och fram till söndag kväll är vi lediga. Lite städning i renseriet på lördag men det är enkelt och snabbt gjort.
Ovanligt att ha lite fredagkänsla, länge sen den försvann och alla dagar blev mer eller mindre lika.

Nu ska jag gå ut och kolla in hur långt dom har kommit. Igår blev dom klara kvart över tolv, och vi kom in två timmar senare.
Somnade halv fyra och vaknade av telefonen tre timmar senare.
Supernajs.
Inte.
Hoppas på lite tidigare kväll ikväll.

Ha det gott alla ni som inte smeker löjor och borstar bort fiskfjäll från händerna hela tiden.
För att inte tala om romkornen i håret.
Och fiskdoften från kläderna.
Och den fräscha känslan av kondomliknande handskar hela dagarna.
;)
Livet som fiskarhustru är nästan lika glamoröst som Svenska Hollywoodfruar.
Fast bara nästan.

2 kommentarer:

  1. Du har väl inte bihåleinflammation?

    SvaraRadera
  2. Jag skulle nog föredra livet som fiskarhustru framför hollywoodfru. Helt ärligt... =)

    SvaraRadera