tisdag 15 september 2009

Livet är en fest!

...för somliga, dock ej för mig just nu.
I söndags så röjde vi ur en boda, fick massor med plats och staplade in grejer snyggt och fint.
Nöjda och glada.
Igår for vi till Luleå på förmiddagen för att handla diverse inför fisket som startar på söndag.
Jag vaknade igår med halsont, tänkte att det går väl över och att det går ju lika bra att ha halsont på stugan dit vi var på väg efter Luleåturen.

Icke sa Nicke!
Min förkylning avancerade.
På ett par timmar så var den i full gång. Bomull i huvudet, snor som stockar sig, halsont, slem och allmänt eländeskänslor.
Fint inför fisket tänker man ju.
Finfint.

Nå, vi åkte hem med bilen full av grejor. Beslutade att inte åka ut till stugan nu utan vänta tills bättring sker. Dessutom har kajjäveln ute på stugan farit illa (talar om NYA kajen alltså) i senaste högvattnet. Detta måste åtgärdas före fisket, sen finns inte tid.

Maken var istället aktiv hemmavid igår. Monterade utebelysning på renseriet, satte upp krokar, spegel och diverse hyllor i fiskberedningen så att vi nu kan kalla vår fiskberedning HELT KLAR! *fanfar*
Utbyggnationerna är färdiga och allt är klart inom-och utomhus.
Härlig känsla.
Duktig Make!
Jag tror vi har kommunens finaste fiskberedning.

Full med personal på söndag kväll blir det också. Har ringt folk och försökt låta frisk och pigg. Nu är vi fulltaliga. Härligt det också. Duktig fiskarfru som håller koll på personal och ekonomi *låter snajsigt va?*

Imorse for vi med fulla lastbilen med byggspill och diverse till tippen. Sen skjutsade jag Maken till båten som nu ska köras till hemmakaj och survas med oljebyten och allt möjligt som jag inte minns.
Jag for hem och hällde ut mig i soffan.
Jäklar så fort man tacklar av när man är förkyld. Och är man som jag ordentligt avtacklad redan innan så kan ni ju tänka er..

Nu ska jag ta det lugnt idag, och hålla mig inomhus. Jag var in en snabbis på affären och där fick jag en nysattack som gjorde mig helt utfryst. En gubbe spände blicken i mig som sa "håll dig inne jäkla svininfluensaspridare"
Den blicken tackade jag för och vandrade vidare.

Tror inte jag har svininfluensan.
Tror jag har en alldeles helt vanlig förkylning.
Vissa människor kan inte ha en vanlig förkylning. Nej, det är med största säkerhet en riktigt extra eländig influensa. Är dom lös i magen så är det vinterkräksjukan allra minst.
Varför kan inte dessa människor säga att jag hade en jävlig förkylning förra veckan, jag låg däckad....
Nej, dom höll på att stryka med i den fruktansvärda influensan som för tillfället går, asiatisk eller svinisk.

Nå, tills jag blir allvarligt sjuk eller dör så antar jag att jag har en vanlig förkylning. Glass i stora lass är bra för förkylning har jag hört. Choklad också, lägger sig som ett skyddande lager i halsen *hehe*
Jag ska ut och vandra bland era bloggar under dagens lopp, nu ska jag dock gå och koka en tekopp (jag brukar bara koka vattnet vanligtvis) och glo på en bra film.... och krya på mig.

Fridens!

5 kommentarer:

  1. Ojojoj! Nårsk tröstekram och god bedring!

    SvaraRadera
  2. Kerstin, åh gulledej. Det tackar jag dig för!!
    ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag hade ont i halsen för några veckor sedan och är övertygad om att jag hade svininfluensan. Man skulle ju få halsont och sedan bli väldigt hostig och det var ju precis så det var. Alltså har jag redan haft svininfluensan och är nu imun. *hoppas* ;)

    Nä, folk inbillar sig så mycket jämt och ständigt. Tror inte man ska gå och oroa sig för då med all säkerhet så dimper influensan ner som ett brev på posten.

    Du får krya på dig min vän!!

    Kramen

    SvaraRadera
  4. Oj oj oj, vilken bedrövlig förkylning du har fått :( . Hoppas att det inte är influensa nu då. Alla tjötar om svininfluensa. Men vi har ju faktiskt vanlig influensa oxå :) !

    Ja visst struntar man i vädret när man är sjuk :) .
    Men hoppas att du kryar på dig snart!
    Kram!

    SvaraRadera