måndag 7 september 2009

Bildammsugardagen

Mm, precis som ni läste, har dammsugit bilen idag.
Det var en bedrift. Undrar just om den upplevt det förr, knappast troligt med tanke på den mängd grus och grejs jag sugit upp.

Jag blev andfådd.
Det säger endel om hur vältränad jag är.
Såg ni, ordet vältränad och jag i samma mening.
*Blir nästan stolt*

Nå, nu väntar bilen på en yttre behandling. Det gör den rätt i.
Den är nämligen fel grå nyans nu. Mer åt dammgrått.
Vi tänkte nämligen iväg en sväng och kolla in lite större bilar.
Vad ni än har hört om hur stora Skoda Fabior är så är det fel.
Så stora är dom inte.

Ett elverk ryms t.ex inte. Inte ett uppslaget tält heller.
Därför är vi inne på att införskaffa en större bil, kombimodell.
Vi hade före denna bil en kombi, bästa kombin i världen en V70. Den tyckte vi dock var onödigt stor och vi tyckte det kändes bra med en liten smidig bil som komplement.
Vi hade då en lätt lastbil också.
Det har vi inte nu.
Nu har vi en tung lastbil.
Inte riktigt lika praktiskt.

Vi behöver en bil att sjösätta båten med, vi vill ju dra upp den och skjuta i den flera gånger per år.
Det går inte med Fabben. Inte med tunga lastbilen heller.
Inte alls.
Särskilt pga brist av dragkrokar.
En resa med katter och packning är en upplevelse med Fabben.
Lägg till en vattenpump eller elverk och problemet är olösligt.

Därför ska vi snygga till den lite.
För att hälsa på bilfirman.
Dom vill sälja vår bil, dom ringer t.ex och frågar om vi inte ska byta.
Dom köar på Fabior nämligen.
Kunderna alltså, inte bilfirmorna.

Kanske också att dom vill att vi köper en dyrare, bättre och nyare bil av dom också, vad vet jag? *inte helt otroligt kanske*
Imorgon ska vi spekulera, och spankulera omkring och spana in utbudet.
Kolla in läget, se om det finns några snygga godingar i kombimodell.
Jag passar tokbra i en kombi. Maken med.
Kanske inte bara passar, jag ryms bättre i kombisar också.
Bara en sån sak!

Vi får väl se. Kanske blir det en "ny" (läs begagnad av inte gammal årgång) bil kanske blir det bara Biscottibakning.
Vad vet jag.

Den som lever får se.


Spännande va?

5 kommentarer:

  1. Lycka till? Hur gick det med syeriet häromdan, blev det nåt?

    SvaraRadera
  2. Sist jag dammsög bilen dog dammsugaren.
    MKT traumatiskt.

    Jag måste lägga mig en stund.

    SvaraRadera
  3. Ja, man får inte roligare än vad man gör sig... =)

    SvaraRadera
  4. Japp jätte spännade! Håller tummar och tår,tror det kommer gå bättre för er då!!

    Lycka till,kram

    SvaraRadera
  5. Jag tvättade bilen i måndags och hade "tänkt" dammsuga den oxå men tråkigt nog så började det regna precis när min biltvätt var färdig. Rackars osis. Man kan absolut INTE dammsuga en bil när det regnar. Synd. :)
    Däremot fick jag vindrutan tvättan på insidan. Hade en intesenågotvidmotljusfilm på rutan och tvättade bort den. Tyvärr bytte jag ut den till en annan intesenågotvidmotljusfilm. Jag som tyckte jag putsade så väl. *fnyser* Fick putsa igen igår. NU ser jag iaf ut!

    Kramis

    SvaraRadera